A mű egy rendkívül érdekes történelmi korszaknak állít emléket. A dráma 1974-ben játszódik Kubában, amikor Gina Lollobrigida – felhagyva a színészettel – Havannába érkezik televíziós interjút készíteni Fidel Castroval.
Az újságírás és tévézés az új választott hivatása. Több világhírességgel készített a Rai Uno számára anyagot. Kettejük közel tíz napos együttléte meghatározó emlék volt mindkét ember kapcsolatában. Ez nem szerelmi emlék, hanem egy barátság megalapozása, és annak későbbi ápolása.
A dráma története nem bulvártörténet, semmi olyan vulgáris esemény nem történt kettejük között, melyet később a médiában feltételeztek. Egy rendkívül erős barátság alakult ki akkor is, ha utána már soha többé nem találkoztak. Fidel Castro halála előtt is külön kiemelte életében a találkozását Ginával, és Lollobrigida is végig ennek az emléknek a fontosságát hangsúlyozta az életében. Tudnivaló, hogy az elkészült riportot a Rai Uno végül is nem adta le, a felvételt megsemmisítette, mert az akkori politikai propagandának kényes volt az elkészült munka, nem egyezett az akkori hivatalos Fidel Castro-képpel.
A drámából azonban nem csak Fidel Castrot ismerjük meg jobban, hanem egy kiváló olasz színésznő múltját, gondolkodását is, és főleg kompromisszum-kereső képességét.
Ezért az előadás ugyanúgy élmény lehet annak, aki még nem élt ebben a korszakban, mint ahogy annak is, aki átélte, és aki egyformán érdeklődik társadalmak és művészi magánéletek iránt.
Szereplők: Fésűs Nelly és Árpa Attila Író, rendező: Pozsgai Zsolt Díszlettervező: Egyed Zoltán
Producer: II. Kerületi Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft. – Marczibányi Téri Művelődési Központ, Klebelsberg Kultúrkúria
Hogyan kérhetjük számon a Blaha aluljáróban pókember önzetlenségét, vagy egy szamuráj erkölcsi kódexét? Pest vármegyén Völgyzugoly szokásait? Ismerős a helyzet abszurditása? Nem véletlen. A világirodalom egyik legizgalmasabb magányos hőse ihlet minket, egy szélmalmokkal, és a valódi bűnnel szembeszálló szent fantaszta, az igazság groteszk bajnoka. Hogyan reagál a társadalmunk egy alig hetven kilós önjelölt huszárezredre? What would Kinizsi do?
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.