“A mi fennkölt hivatásunk, hogy agyoncsapjuk az időt. Ez teljes embert kíván: túl sok az idő. Valakit, aki a világ óráit meg tudná állítani: az örökkévalóság, mint szüntelen erekció. Az idő hasíték a teremtésben, az egész emberiség belefér. Az egyház a csőcselék számára istennel tömte ki, de mi tudjuk, hogy ez a lyuk fekete és feneketlen.
több
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. szeptember 23. vasárnap, 20:00
“A mi fennkölt hivatásunk, hogy agyoncsapjuk az időt. Ez teljes embert kíván: túl sok az idő. Valakit, aki a világ óráit meg tudná állítani: az örökkévalóság, mint szüntelen erekció. Az idő hasíték a teremtésben, az egész emberiség belefér. Az egyház a csőcselék számára istennel tömte ki, de mi tudjuk, hogy ez a lyuk fekete és feneketlen. Ha a csőcselék erre rájön, velünk fogja kibélelni.“ (Heiner Müller)
1782, Franciaország — tábornok író, levélregény, négy kötet, tucatnyi kulcsszereplő, egy hónap alatt ezer eladott példány. Choderlos de Laclos: Veszedelmes viszonyok. 1980, Németország — író-rendező, színdarab, tizenöt oldal, két szereplő, sok tucat előadás sok tucat országban. Heiner Müller: Kvartett. (…) 2018, Magyarország — rendező helyett látványtervező, koreográfus és dramaturg, 75 perc, egy drag queen, egy énekes, egy színész, egy táncos (hol nő, hol férfi), egyelőre három előadás. Lakatos Márk barokk multimédia víziója zenei betétekkel Purcelltől a Bizottságig.
A két androgün főalakot egy színész és hol egy női, hol egy férfi táncos egészíti ki kvartetté. Egymagában egyikük sem teljes, valamennyien Zeusz által levágott másik felük után áhítoznak, ahogy Platón Lakomájából tudhatjuk. A Kvartett Merteuil márkiné és Valmont fetisiszta szerepjátéka 18. századbeli álarcokban, ezúttal 21. századi filterekkel. A levélregény virtuális formát ölt: a szereplők chat szobája egyszerre fülledt és jéghideg. Szexualitásuk fizikai érintés nélkül, virtuálisan létezik csupán. Kockázatos játékuk kellékei saját maguk és élő bábjaik.
Merteuil: Lakatos Márk Valmont: Bocskor Bíborka
Merteuil/Valmont: Urbanovits Krisztina
Merteuil/Valmont: Asztalos Dóra/ Darabont Áron Leon
Videóinstallációk: Hajdu Gáspár és Papp Gábor Világítástervező: Kovács Áron Sound artist: Vranik Krisztián és Solymosi Vilmos Bootsie Koreográfus: Gulyás Anna Dramaturg: Merényi Anna Látvány: Lakatos Márk
Koncepció: Gulyás Anna, Lakatos Márk, Lengyel Anna
Műszaki vezető: Éltető András Produkciós és rendezőasszisztens: Tési Dóra Produkciós vezető: Schőn Edina Producer: Földvári Péter és Ridzi Gábor
Heiner Müller örököseinek az engedélyét a Hofra Kft. közvetítette
A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű. Meséjében szegény, beteg nagymamájának gyűjt könyöradományokat. Kettejük barátsága akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy mindketten a Riviérán kívánnak turistákat kifosztani, és rájönnek, hogy szövetkezve könnyebb. A Steve Martin és Michael Caine játékával fémjelzett film nem véletlenül ihlette meg a „színházcsinálókat”. A fordulatokban gazdag és rendkívül humoros történet kiváló zenével fűszerezve robbant be a Broadwayre, útját azóta is töretlen nevetésorkán, tapsvihar és díjeső övezi.
Képesek-e arra a hangok, hogy megidézzék egy város látványát, hangulatát, az atmoszférát, amelyet a hely szelleme sugároz? Respighi Róma-triptichonja képes erre. A három szimfonikus költeményből kettőt hallunk ezen a koncerten.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.