Az avantgárddal szemben ő a zenei múlt hagyományaiból bátran merítő, könnyebben befogadható stílus vezető magyar képviselője. Saját zenei nyelvét a lehető legtöbb inspiráló hatás befogadásával alakította ki; ez teszi műveit oly széles körben ismertté és kedveltté. Bár eddigi életműve a műfajok és előadói apparátusok igen széles skáláját lefedi – számos filmzene és színpadi kísérőzene is fűződik a nevéhez –, munkásságát elsősorban oratorikus és kórusművei határozzák meg. Az ünnepi hangversenyen a Zeneakadémia Alma Mater Kórusa mellett színpadra lép többek között Orbán kórusműveinek legavatottabb hazai tolmácsolója, a kecskeméti Ars Nova Énekegyüttes is, amely két lemezfelvételt is készített a szerző műveiből. A hangszeres intermezzóul szolgáló Albumlapok Razumovszkij grófnak után egy nagyszabású oratorikus mű, a Rorate coeli zárja a koncertet, Hollerung Gábor vezényletével.
Orbán György: Medáliák könyve
Orbán György: Cantico di Frate Sole (Assisi Szent Ferenc Naphimnusza)
Ars Nova Énekegyüttes (karigazgató: Kiss Katalin)
Orbán György: Timor et tremor
Orbán György: Veni creator spiritus
Alma Mater Kórus (karigazgató: Somos Csaba)
szünet
Orbán György: Albumlapok Razumovszkij grófnak
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Werner Gábor
Orbán György: Rorate coeli
Nyíregyházi Cantemus Vegyeskar (karigazgató: Szabó Soma)
Budapesti Akadémiai Kórustársaság (karigazgató: Tőri Csaba)
Budafoki Dohnányi Zenekar
Vezényel: Hollerung Gábor