„A teremtésre szükségünk van – írja Batta András a műről–; vágyunk arra, hogy valaki ismét megmutassa a világ szépségeit, és azt az érzést közvetítse, hogy jó élni a Földön. Ezért válhat A teremtésből a mindenkori újrakezdés zenéje.” Az első újévi koncert egyúttal Magyarország a schengeni övezethez való csatlakozását is ünnepelte – azóta is a népek Beethoven által is megénekelt testvériségét hivatott reprezentálni. Az újévi hangversenyek visszatérő házigazdája, a Haydn muzsikáját anyanyelvi szinten beszélő Fischer Ádám mindig más együttessel szólaltatja meg az európai zene ezen emblematikus remekművét. Az előző években az Osztrák–Magyar Haydn Zenekart, a Londoni Filharmonikus Zenekart, a Freiburgi Barokk Zenekart és a Chamber Orchestra of Europe-ot vezényelte a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremben, jobbnál jobb kórusok és szólisták közreműködésével. 2012-ben az 1996-ban alapított, 17–18. századi vokális zenére specializálódott,többek Nikolaus Harnoncourt, William Christie, Fischer Ádám zenei vezetésével is dolgozó La Scintilla érkezik Budapestre. Az együttes vezetője és koncertmestere a Josef Gingold-tanítvány Ada Pesch, a svájci Ernen barokk fesztiváljának vezetője és a New York-i Julliard Music School tanára.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Egy vagyonos üzletember hirdetést ad fel: néhai üzlettársa fiát keresi, szeretné tisztességesen, rengeteg pénzzel megjutalmazni. Billy bejelentkezik, mint jogos örökös, azonban rá kell jönnie, hogy személyazonosságát nehezebb bizonyítani, mint hitte. Mert egyre több „Billy” érkezik a hirdetésre…