
Amerikai
Az amerikai zene történetének izgalmas leágazása az úgynevezett szimfonikus jazz irányzata, amely a hagyományos zenekari muzsika eszköztárát a jazz elemeivel, könnyed ritmusaival és színes harmóniáival bővíti ki. Læs mere
Az amerikai zene történetének izgalmas leágazása az úgynevezett szimfonikus jazz irányzata, amely a hagyományos zenekari muzsika eszköztárát a jazz elemeivel, könnyed ritmusaival és színes harmóniáival bővíti ki. Læs mere
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Lørdag, 23. Marts 2024 19:00
A Győri Filharmonikus Zenekar előadásában a zsáner legnagyobb mestere, George Gershwin két műve is felcsendül: az első félidőben a nagyszabású F-dúr zongoraverseny, amely egyszerre tanúskodik a klasszikus hagyomány hatásáról és a komponista lenyűgöző eredetiségéről. A hangverseny zárószáma pedig a Gene Kelly zseniális filmje által is világszerte ismertté vált Egy amerikai Párizsban lesz. A két Gershwin-mű között az életének utolsó szakaszát amerikai emigrációban töltő Dohnányi Ernő 1953-ban, az Ohio Egyetem jubileumára komponált, népszerű amerikai dallamok fantáziadús feldolgozását kínáló Amerikai rapszódiája hangzik el, majd a zeneszerzőként, karmesterként, zongoristaként és a klasszikus zene felülmúlhatatlan hatású népszerűsítőjeként egyaránt világhírű Leonard Bernstein 1944-ben bemutatott nagysikerű musicalje, „A városban" három dinamikus táncepizódját játssza a Győri Filharmonikus Zenekar. Az est szólistája a magyar zongoraiskola vezető művésze, Balázs János, dirigense Farkas Róbert lesz.
Műsor:
G. Gershwin: F-dúr zongoraverseny
***
Dohnányi E.: Amerikai rapszódia, op. 47
L. Bernstein: On the town — három táncepizód
G. Gershwin: Egy amerikai Párizsban
Közreműködik: Balázs János — zongora
Vezényel: Farkas Róbert
Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét és végül feleségét is. Ebben az időszakban ügynöke rábeszélésére volt hajlandó csak elolvasni a Nabuccót. 1842 tavaszán már egész Milánó a „Va, pensiero...”-t dúdolta. Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek.
Vincenzo Bellini utolsó operája a bel canto valóságos megdicsőülése, amelyet csakis kikezdhetetlen technikájú és stílusérzékű előadógárdával érdemes közönség elé bocsátani.
A kérdés, mi a fontosabb: revansot venni a múltbeli csalódásért, vagy adni még egy utolsó esélyt a nagy Ő-nek?
Vincenzo Bellini operájának hősnője tudtán kívül nyaktörő magasságban egyensúlyoz, míg e főszerep megformálója okvetlenül tudatában van annak, hogy a bel…
A musicalben árva gyerekek egy csapata kószál a háborús front kellős közepén. Egy békés hajlékra vágynak, ahová behúzódhatnak éjszakára. És…
Ivan Menchell pergő, mély emberismeretről árulkodó vérbő komédiája sok-sok kacagás mellett megható, megrendítő pillanatokat kínál mindenkinek, aki valaha szeretett és…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.