A H mint hamisítás kiindulópontja a művészethamisítás. Az alapanyagot a hatvanas-hetvenes évek nagy port fölvert művészethamisító-párosa szolgáltatta: a festő Elmyr (Elemér) de Hory, emigráns hazánkfia, aki impresszionistákra specializálódott, illetve monográfusa, Clifford Irving, aki maga is hamisító lett. Radnóti Sándor írja a filmről: „Orson Welles filmjét nehéz leírni. Ha dokumentumfilmnek, ha szerzői filmnek, ha műhelymunkának, ha filmesszének nevezzük, ezek a meghatározások mind csak részlegesek. Játékfilm keveredik interjúval, álinterjúval, dokumentum-kollázsokkal, filmetűdökkel, test- és arctanulmányokkal, rendezői narrációval, valamint a filmben – a vágóasztalon – készülő filmmel.” Orson Welles műve elmélkedés a hamisítás-formák feltárásáról, a hamisítás felismeréséről, annak jelentéséről.
A Budapesti Klasszikus Film Maraton további programjai az Urániában >>