Díszpáholyok, Félemeleti páholy bal 1, Félemeleti páholy bal 2, Félemeleti páholy bal 3, Félemeleti páholy bal 4, Félemeleti páholy bal 5, Félemeleti páholy bal 6, Félemeleti páholy bal 7, Félemeleti páholy jobb 2, Félemeleti páholy jobb 3, Félemeleti páholy jobb 4, Félemeleti páholy jobb 5, Félemeleti páholy jobb 6, Félemeleti páholy jobb 7, Földszint, I. Emeleti erkély, I. Emeleti páholy bal 1, I. Emeleti páholy bal 2, I. Emeleti páholy bal 3, I. Emeleti páholy bal 4, I. Emeleti páholy bal 5, I. Emeleti páholy bal 6, I. Emeleti páholy bal 7, I. Emeleti páholy jobb 1, I. Emeleti páholy jobb 2, I. Emeleti páholy jobb 3, I. Emeleti páholy jobb 4, I. Emeleti páholy jobb 5, I. Emeleti páholy jobb 6, I. Emeleti páholy jobb 7, II. Emeleti erkély
Amióta énekel az emberiség, szinte azóta szól a szöveges zenék nagyrésze a szerelemről. Sőt, ha jobban megnézzük, amikor nem szakrális énekről van szó, akkor szinte mindig jelen van az énekekben így-úgy a szerelem, még ha sokszor átvitt értelemben is. De hogyan fejeződik ki a szerelem a hangszeres zenében? Ha nem a szöveg fejezi ki, akkor mi? És miért értünk egyet abban, hogy bizonyos dallamoknak, hangzásoknak egyértelműen közük van a szerelemhez? Ezekre a kérdésekre keresi a választ a Danubia Zenekar koncertje, melyen a hangszerek lesznek szerelmesek. Mozart nyitánya inkább az intrika oldaláról mutatja be a szerelmet, hiszen a nyitányt követő operában két férfi tréfából próbára teszi kedvesei hűségét. Liszt Szerelmi álma eredetileg dal volt, zongoradarabként lett híres, és a fellángoló és minden vihar ellenére is megmaradó szerelmet sokan felismerik a zenében. Rómeó és Júlia története sokakat megihletett a zeneirodalomban. Csajkovszkij egy olyan szimfonikus művet írt, ami valóságos akciófilmet varázsol a képzeletbeli filmvásznunkra. A Ruszlán és Ludmilla nyitánya a beteljesülő szerelem győzelmét hirdeti. Sosztakovics keringője egyszerre klasszikus zene, jazz és sláger, mely némi melankóliával vágyódik valami vagy valaki után. Francis Lai és Henry Mancini Love Story-zenéje még inkább melankolikus és át is vezet Ott Rezső művéhez, aki egyetlen kompozícióban foglalta össze a szerelmi dalok, szerelmes számok történetét.
ELŐADÓK: Danubia Zenekar Horváth István - ének vezényel: Hámori Máté
MŰSOR: Mozart: Così fan tutte - nyitány Liszt: Szerelmi álmok, No. 3 Csajkovszkij: Rómeó és Júlia - nyitányfantázia Glinka: Ruszlán és Ludmilla - nyitány Berlioz: Fantasztikus szimfónia, II. Bál Sosztakovics: 2. „Jazz-szvit” varieté-zenekarra, II. keringő Lai - Mancini: Love Story - téma Ott Rezső: Love(song hi)story