DRAWN APART - PAIN KILLER
DRAWN APART
táncinstalláció
több
DRAWN APART
táncinstalláció
több
Nagy Fruzsina, Egyed Bea és Téri Gáspár vizuális kortárstánc-installációja, a Drawn Apart két ember történetét meséli el, akiket nem saját döntéseik, hanem a történelem erői választanak el egymástól, úgy, hogy országhatárt húznak közéjük. A táncosok a haragot, a frusztrációt, a szorongást, a tehetetlen dühöt jelenítik meg. Mozdulataikon keresztül a vágyakozás, az elszakítottság, a sorsszerű magány és a reménytelen közeledés pillanatai bontakoznak ki.
A merev, vagy elasztikus hálóba gabalyodott, majd felfújódó organikus formákat idéző jelmezek nemcsak látványos vizuális elemek, hanem a szereplők belső állapotának, torzított térérzékelésének és korlátozott mozgásterének kifejezői is.
A Drawn Apart nem a határok fizikai és politikai természetéről szól, hanem azokról a finom, belső törésvonalakról, amelyek az embert önmagától és a másiktól is képesek eltávolítani.
Az alkotófolyamat a Texas A&M University művészeti rezidenciája keretén belül indul, majd egy munkabemutatót követően a budapesti Jurányi Házban nyeri el végleges formáját, két táncos, valamint egy élő zenész közreműködésével.
A projekt -a fájdalom tematikáját feldolgozó trilógia második, pszichés fájdalmakkal foglalkozó darabja-, célja, hogy a látvány, a zene és a tánc segítségével felhívja a nézők figyelmét a téma aktualitására.
Rendező, látványtervező: Nagy Fruzsina
Alkotók, fellépők: Egyed Bea, Téri Gáspár
További alkotók: Jessica Boone, Abby Williams, John Carteright
Zene: Nagy Gergő, Jon Yerby
Trombita/zenész: Meggyes Ádám
Fénytervező: Dézsi Kata
Asszisztens: Kovács Adrienn
Az előadás a Füge és a texasi A&M University támogatásával jött létre
PAIN KILLER
Góbi Rita és Nagy Fruzsina kísérleti táncinstallációja, melyben a bennünk lévő fájdalom kivetül és mozgó környezetté alakul.
Számtalan pszichés és fizikai fájdalommal élünk együtt: fogfájás, reuma, égési sérülés, hányinger, beszakadt köröm, felfázás, epilepsziás roham, menstruációs görcs, infarktus, torokfájás, szülés, gyász… A legkisebb rovarcsípéstől a már-már elviselhetetlen fájdalomig. Van, amit magunknak okozunk, van, amit mások okoznak, van, ami csak elkerülhetetlenül megtörténik velünk.
Az előadás a nézőkkel való interakcióval kezdődik, amikor a táncos bekebelezi a résztvevők "fájdalmait", majd a performansz során ezeket a fájdalmakat a sajátjaival együtt mozdulatokká és absztrakt képekké alakítja. A négy felfújható fájdalom-zsák segítségével maga is az installáció részévé válik: felveszi, alá bújik, ráfekszik, kibújik belőle, összegyűri, harcol-, vagy együtt táncol vele.
Vajon sikerül-e legyőzni a fájdalmat, a korlátainkat saját testünkkel és pszichénkkel, aminek alkotói és alakítói vagyunk, és amiből nem tudunk kilépni?
A projekt a fájdalom tematikáját feldolgozó trilógia első, fizikai és pszichés fájdalmakkal foglalkozó része. 2024 októberében került bemutatásra a Trafó Kortárs Művészetek Házában; szerepelt a Kolorádó Fesztiválon, a 2025-ös Hungary L!ve Fesztiválon, New Yorkban és a 2025-ös World Stage Design Scenofest-jén, az Arab Emirátusokban.
Rendező, látványtervező: Nagy Fruzsina
Alkotó, táncos: Góbi Rita
Zene: Nagy Gergő
Video: Balsay Dorina
Fénytervező: Dézsi Kata
Asszisztens: Kovács Adrienn
Az előadás a a Trafó és a Kolorádó Fesztivál támogatásával jött létre
Közel két évszázada ad reményt és erőt „e rút világban” Liliomfi és Mariska minden ukázt felülíró szerelme, Szellemfi játékkedve és…
“Az, ki szörnyekkel harcol, jobb, ha vigyáz, nehogy ezáltal maga is szörnnyé váljon. Ha sokáig pillantasz az örvénybe, az örvény…
Egy amerikai kisvárosban élő egyetemista társaság minden hétvégén vacsorát ad, ahol egy-egy meghívott vendéggel vitaestet tartanak a világ megjavításának lehetőségeiről.…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!