Chopin: g-moll zongoratrió, op. 8
Debussy: Nocturne és Scherzo csellóra és zongorára
Debussy: d-moll cselló-zongora szonáta
Debussy: 1. (G-dúr) zongoratrió
Chopin: g-moll cselló–zongora szonáta, op. 65
Giovanni Guzzo (hegedű); Perényi Miklós (cselló); Szokolay Balázs (zongora)
A romantika és a kora modernitás egy-egy kiemelkedő szerzőjének kompozíciói kerülnek egymás mellé ezen az estén, izgalmas módon egészítve ki egymást. Fryderyk Chopin Varsóban született, de életének nagy részét Franciaországban élte le – munkássága legalább annyira képviseli a párizsi szalonmuzsika világát, mint a lengyel nemzeti színeket. Claude Debussy tőrőlmetszetten francia muzsikájában éppen fordított a helyzet: egzotikus színként gyakran tűnnek fel benne más országok, tájak jellegzetes zenei motívumai. Míg a francia mester járatos a kamarazene világában, életművének mennyiségileg és minőségileg is fontos részét képezik a kamarazenei kompozíciók, addig Chopin szinte kizárólag zongorára komponált – számára a kamarazene csupán kirándulás, kamaraművei ritkaságnak számítanak a koncertpódiumon. Giovanni Guzzo, Perényi Miklós és Szokolay Balázs ezúttal ezeket a ritkaságnak tekinthető Chopin-műveket szólaltatja meg, Debussy csaknem összes csellót is alkalmazó kamaraművével egyetemben.