Egy Saint-Saëns-zongoraverseny, Veress Sándor ritkán hallható Hegedűversenye és két fiatal hangszeres szólista. A második részben egy igen hatásos szimfonikus kompozíció, amelynek billentyűs szólamát olyan művész játssza, aki nemcsak orgonaművész és karmester, de a légifelvétel-készítésnek is szakembere. Lesz mit és kit felfedeznünk Kollár Imre, a Kodály Filharmonikusok, valamint Varga Gergő Zoltán, Osztrosits Éva és Somogyi-Tóth Dániel hangversenyén!
„Bachhal kezdődik, Offenbachhal végződik” - egy kortárs így értékelte Saint-Saëns II., g-moll zongoraversenyének szeszélyes stílusváltásait. A mű szólistája, Varga Gergő Zoltán 2015-ben kitüntetéssel végzett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zongoraművész-tanár szakán. Hazai és nemzetközi versenyeken szerepelt sikerrel, fellépett Európa és Ázsia számos koncerttermében. Veress Sándor Kodály és Bartók tanítványa volt, népzenei alapokra épülő stílusát 1949-es emigrációját követőn, életének második, svájci korszakában a tizenkétfokú kompozíciós technika is befolyásolta. Hegedűversenyét 1939-ben írta és 1948-ban dolgozta át. A mű magánszólamát előadó Osztrosits Éva Varga Gergő Zoltánhoz hasonlóan a budapesti Zeneakadémia neveltje. Számos fesztiválon megfordult, olyan partnerekkel muzsikálva, mint Vilde Frang, Nicolas Altstaedt, Maxim Rysanov vagy Ilya Gringolts. A műsor második részét kitöltő Saint-Saëns-mű, az Orgonaszimfónia közreműködője, Somogyi-Tóth Dániel karmester és orgonista egy személyben, Gál Tamás, Ligeti András és Lehotka Gábor egykori tanítványa. Kollár Imre, az 1994-es Trevisói Nemzetközi Karmesterverseny első díjasa 1995-től 2008-ig volt az 1923 óta működő Kodály Filharmonikusok Debrecen művészeti vezetője.
Vannak nagy, mindenki által ismert klasszikus zenei mérföldkövek, amelyek egész kultúránkat meghatározzák. A Klasszik Rádió és a Danubia Zenekar közös, hagyományos tavaszi koncertjén ezúttal a legek, a legendák kapnak főszerepet.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Schiller szenvedélyektől szétrobbanó darabjában örök ellentétpárok csapnak össze: a kötelesség és a szabadság, a hatalomvágy és az erkölcsi tisztaság, a megfelelési kényszer és önmagunk vállalása, az önzés és a szerelem.