Az évszámok egybeesése érdekesen megjelenik ennek a hangversenynek a műsorában is. Két romantikus német zeneszerző műveit halljuk: Mendelssohn 1809-ben, Schumann 1810-ben született. Mendelssohn mindkét műve erősen irodalmi, illetve történelmi ihletésű, Schumann viszont akkor komponálta Csellóversenyét, amikor 1850-ben elfoglalta zeneigazgatói állását Düsseldorfban.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. május 11. szerda, 19:30
MŰSOR Mendelssohn: Szélcsend és szerencsés hajózás – nyitány Schumann: a-moll gordonkaverseny Mendelssohn: V. (Reformáció) szimfónia
KÖZREMŰKÖDIK Camille Thomas (gordonka)
VEZÉNYEL Csaba Péter
Az évszámok egybeesése érdekesen megjelenik ennek a hangversenynek a műsorában is. Két romantikus német zeneszerző műveit halljuk: Mendelssohn 1809-ben, Schumann 1810-ben született. Mendelssohn mindkét műve erősen irodalmi, illetve történelmi ihletésű, Schumann viszont akkor komponálta Csellóversenyét, amikor 1850-ben elfoglalta zeneigazgatói állását Düsseldorfban. A mű alaphangja a líra, nagyszerűen kihasználja a hangszer éneklő karakterét. Három, jól felismerhetően különböző hangulatú tételből áll, de a tételek között nincs szünet. A zeneszerző életében soha nem adták elő, csak 1860-ban, négy évvel Schumann halála után szólalt meg hangversenypódiumon, azóta viszont a gordonkások repertoárjának nagyra becsült darabja. Mendelssohn Goethe költeménye nyomán komponálta koncertnyitányát (akkor, 1832-ben még nem ismerték a szimfonikus költemény fogalmát, pedig ráillik erre a műre), a Reformáció szimfóniát pedig 1830-ban, a reformáció ideológiájának egyik alapműve, az Augsburgi Hitvallás megjelenésének 300. évfordulójára. Az est karmesterét, Csaba Pétert nem kell bemutatnunk, annál inkább a Gordonkaverseny szólistáját, az 1988-ban Párizsban született Camille Thomas-t, aki négyéves korában kezdett csellózni és ma hangszerének a világ minden táján szívesen fogadott művésze.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. De ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
A mindennapjainkhoz hasonlóan sok humorral és persze sok aggodalommal megírt, lebilincselően izgalmas, rejtvényhez hasonló kortárs Lear-parafrázist Máté Gábor rendezi.