MŰSOR Csajkovszkij: Diótörő – induló Haydn: G-dúr szimfónia, Nr. 94, 3. tétel (Menüett), 4. tétel (Finale) Debussy: Kis szvit Dvořák: Szláv táncok, Op. 46/1, Op. 46/8
VEZÉNYEL: Tóth Sámuel
MŰSORVEZETŐ: Székely Edit
Minden zenehallgató tudja, hogy a zene három legfontosabb összetevője a dallam, a harmónia és a ritmus. Ritmusa természetesen nemcsak a zenének van, hanem a mindennapi életben is rengeteg példát ismerünk rá. Ritmusa van annak, ahogyan járunk, ahogyan lélegzünk, ahogy a szívünk ver. A zenében ezen kívül fontos szerepe van a hangsúlyos és hangsúlytalan hangok váltakozásának. Hogy melyik hang hangsúlyos és melyik nem, azt mindenféle tanulás nélkül is mindannyian érezzük, ezért tudunk például menetelni, vagy táncolni a zenére. A zene hatása nagyban függ attól, hogy egy-egy hangsúlyos hang után hány súlytalan következik és hogy milyen rendszer szerint ismétlődik. Vannak párosával ismétlődő hangsúlyok, de léteznek páratlan hangsúlyú zenék is. Hangversenyünkön erre mutatunk példákat. Páros ütemű például minden induló, ezért tudunk két lábunkkal egyenletesen lépegetni rá. Páratlan üteműek az olyan táncok, mint a régi menüett, vagy az újabb keringő, ezek hármas üteműek, és léteznek ötös, hetes, sőt váltakozó ütemű zenék is.
Nagymama, lány, unoka. Mindegyik mást akar, mindegyik másként, mással szeretné élni az életét. Teri például szeretője mellett képzeli el a mindennapjait. Lánya, Emma egy titokzatos kis jövevénnyel. De mit szól mindehhez a vidéki Mama, aki váratlanul beállít a pesti lakásba? A nevetés kódolva van..
A kubai mulatók forró, szivarfüstös éjszakáinak sztárja, a kubai nép elsőszámú kedvence, a HABANA SOCIAL CLUB zenekar a 2024-es világkörüli utolsó turnéjára kiegészült a világhírű Tropicana Club szólótáncosaival és így egy különleges műsorral várja mindazokat, akik egy igazi karibi élményre vágynak.
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.