Egy tökéletes versenymű Mozart életének utolsó esztendejéből és egy Beethoven-szimfónia, amelyet voltaképp még a szerzőjénél is nagyobb kultikus tisztelet övez. Ezt a műsort kínálja majd a koncert, amelynek karmestere a Kossuth- és Liszt-díjas Kovács János, hangszeres vendégszólistája a sokoldalú szlovén klarinétművész, Darko Brlek, kórusa pedig a Nemzeti Énekkar lesz.
több
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. december 12. szombat, 19:30
Mozart: A-dúr klarinétverseny, K. 622 Beethoven: IX. (d-moll) szimfónia, op. 125
Közreműködik: Darko Brlek klarinét, Kriszta Kinga szoprán, Kovács Annamária alt, Horváth István tenor, Cser Krisztián basszus, Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba) Concerto Budapest Vezényel: Kovács János
Egy tökéletes versenymű Mozart életének utolsó esztendejéből és egy Beethoven-szimfónia, amelyet voltaképp még a szerzőjénél is nagyobb kultikus tisztelet övez. Ezt a műsort kínálja majd a koncert, amelynek karmestere a Kossuth- és Liszt-díjas Kovács János, hangszeres vendégszólistája a sokoldalú szlovén klarinétművész, Darko Brlek, kórusa pedig a Nemzeti Énekkar lesz. Ahogyan azt a jócskán hatszáz fölötti Köchel-sorszám is jelzi, az A-dúr klarinétverseny 1791-ben, A varázsfuvola és a Requiem közelségében készült, méghozzá a Mozart által kedvelt és nagyra becsült muzsikus, Anton Stadler számára. Az érzéki szépségű és oly derűs versenymű nyomában pedig, Beethoven 250. születési évfordulójától alig néhány napnyira, a IX. szimfónia következik. A mű, amellyel kapcsolatban Claude Debussy már a XX. század legelején is minden alappal írta az alábbiakat: „Tekintélyes mennyiségű szó és jelző ködébe burkolták a kórusszimfóniát. Csodálom, hogy a róla szóló nagy halom iromány még nem temette maga alá a művet.” Az azóta eltelt majd' 120 év alatt a szavak, jelzők és irományok mennyisége csak tovább nőtt, sőt hatványozódott, ám a Kilencediket semmi sem temetheti maga alá.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Három budapesti színész egy – azóta bezárt – színház Trianonról szóló díszelőadásán külhoni, délvidéki kollégákkal találkozik a nyílt színen. A drámaivá váló beszélgetés során egymásnak szegezik fájdalmaikat és gyanakvásaikat, a többség nem tudja megérteni a kisebbséget, a kisebbség nem tudja tolerálni azt, hogy a többség nem érti, de a többség nem érti..
Ennek a különleges darabjának nincs próbája, nincs díszlete, nincs jelmeze, nincs rendezője. Egy színész életében csak egyetlenegyszer adhatja elő a darabot, amely kísérlet a színház hatalmának demonstrálására, közös játék az író, a színész és a közönség részvételével, vagyis minden egyes este megismételhetetlen alkalom.
Képesek-e arra a hangok, hogy megidézzék egy város látványát, hangulatát, az atmoszférát, amelyet a hely szelleme sugároz? Respighi Róma-triptichonja képes…