MOZART NAP 1.: A színigazgató–nyitány/Esz-dúr kürtverseny/G-dúr zongoraverseny ( Concerto&Ránki D.)
Közreműködik:
Ránki Dezső zongora
Tóth Bálint kürt
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
Közreműködik:
Ránki Dezső zongora
Tóth Bálint kürt
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Søndag, 01. Marts 2020 11:00
Mozart-nap 1.: NyitókoncertMűsor:
Mozart: A színigazgató – nyitány, K.486
***
Mozart: Esz-dúr kürtverseny, K.495
Közreműködik: Tóth Bálint kürt
Mozart: G-dúr zongoraverseny, K.453
Közreműködik: Ránki Dezső zongora
Concerto Budapest
Vezényel: Keller AndrásWolfgang Amadeus Mozart: A színigazgató – nyitány, K 486
Mozart 1786-ban bemutatott egyfelvonásos zenés színdarabja, A színigazgató és Antonio Salieri operája, a Prima la musica e poi la parole (Első a zene, a szöveg csak utána következik) egymás társaságában került előadásra. Úgy tűnik, hogy ezen a schönbrunni kastélyban rendezett estén színházelméleti problémákkal kívánták szórakoztatni a nagyérdeműt. Mozart – inkább szöveges, mint zenés – darabja társulatalapítási, szereposztási „belügyekkel” foglalkozott, Salieri műve a műfaj örök kérdései körül forgott.
Wolfgang Amadeus Mozart: Esz-dúr kürtverseny, No. 4, K 495
A darab címzettje Joseph Leutgeb, a nagyszerű kürtös és joviális természetű férfiú a család régi barátjának számított. Sajátos, durva tréfákat is megengedő barátságáról, mely Mozarthoz fűzte számos anekdota maradt fenn. A zeneszerző négy kürtversenye közül az Esz-dúr koncert az egyetlen, melyet Mozart a maga vezette tematikus jegyzékében feltüntetett. Sajnos nem minden tételnek maradt fenn a szerzői kézirata, de amit ismerünk, az hallatlanul izgalmas: Mozart négy különböző színű tintát használt, s úgy tűnik, hogy a színek részben a dinamika, részben a szólamok közötti szerkezeti kapcsolatok jelzésére szolgáltak.
Wolfgang Amadeus Mozart: G-dúr zongoraverseny, K 453
„Ma ismét befejeztem egy koncertet Ployer kisasszony számára” – írta Mozart apjának, 1784 áprilisában. A korábbi versenyművekhez képest ez a kompozíció jelentős újításokat hozott. Az első tétel harmóniavilága közvetlenül hatott Beethoven hasonló hangnemű darabjára és Brahms zongoraversenyére is. A lassú tételt Charles Rosen különösen merész elgondolású és drámai kompozíciónak tartja. A zárótétel újdonsága, hogy versenyműben Mozart itt alkalmazza először a variációs formát, amit egy buffa karakterű presto kódával kerekít le. E tétel témáját Mozart házi kedvence, egy kalitkában tartott kicsiny sármány is megtanulta és vidáman fütyülte.
Egressy Zoltán ikonikussá vált darabja a József Attila Színház színpadán egy új karakterrel kiegészülve, Lengyel Ferenc rendezésében pedig szerfelett pontos társadalmi látleletként tért vissza a budapesti színházi vérkeringésbe.
A londoni utcák nyomorában élő koldusfiú és a paloták aranyfényében nevelkedő trónörökös egy napon egymás tükörképére ismer – és helyet cserélnek.
A Garden of Lights a 2025/26-os szezonban ismét egy csodás, kultikus mese varázslatos világába invitálja a látogatókat a budapesti Füvészkertbe.…
Az elmúlt évek óriási sikerei után 2026. október 16-án a világhírű hegedűművész és karmester, André Rieu ismét visszatér az MVM…
Mit jelent embernek lenni? Hogyan birkózunk meg az élet és halál dilemmáival, az igazság és erkölcs határvonalán egyensúlyozva? Ez a…
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.