Broadway Jegyiroda
Jegyirodák:
1026 Bp. Gábor Áron u. 74-78. (Rózsakert)
Tel: 340-40-40 Nyitva: H-P: 10-19h Szo:10-17
1075 Bp. Károly krt. 21.
Tel: 06 1 780-07-80 Nyitva: H-P: 10-18

Jegyvásárlás

Program


MOZART-NAP 5.: c-moll Adagio és fúga / G-dúr cassation / D-dúr zongoraverseny ( Concerto Budapest )

MOZART-NAP 5.: c-moll Adagio és fúga / G-dúr cassation / D-dúr zongoraverseny ( Concerto Budapest )

„Mozart: az élet maga” – fogalmazott találóan a nagy angol karmester, Sir Colin Davis, jószerint mindannyiunk közös benyomását tömören összefoglalva. Ezt a kivételes tüneményt ünnepli a lassanként hagyományossá váló tavaszi Mozart-nap is: délelőttől egészen késő estig, a Zeneakadémia Nagytermében és a Solti Teremben, a Concerto Budapesttel és nagyszerű vendégeivel.

 16.00 Nagyterem – Mozart-nap 5.Mozart:G-dúr cassation, K.63
Mozart:
c-moll adagio és fúga, K. 546
Mozart:
D-dúr zongoraverseny No.16, K. 451 

Közreműködnek: Kemenes András

Concerto BudapestVezeti:ArvidEngegård

Wolfgang Amadeus Mozart: G-dúr cassation, K. 63

A cassation (az elnevezés elsősorban délnémet területeken terjedt el) többnyire szabadtéri előadásra szánt, szerenád típusú műfaj. Első tétele rendszerint induló, tételeinek száma pedig kötetlen, és tipikusnak tekinthető – miként Mozartnál – a két menüett. A G-dúr cassation 1769 nyarán, két további cassation szomszédságában keletkezett.

Wolfgang Amadeus Mozart: Adagio és fúga, c-moll, K 546

Mozart egyik legfontosabb bécsi pártfogója, Gottfried van Swieten báró az 1770-es években császári követként teljesített szolgálatot Berlinben. Itt olyan zeneértő körökkel került kapcsolatba, melyek fokozott érdeklődést mutattak a múlt nagy mesterei – például Händel és Bach – iránt. Mozart 1782-től gyakori vendég volt Swieten házában, tanulmányozta a báró kottagyűjteményét, átiratokat készített különböző művekből, a magas szintű fúga-technikát saját stílusának természetes részévé tette. 1783 végén – nem lehet tudni, hogy volt-e közvetlen célja vagy megrendelője a darabnak – fúgát írt két zongorára (K 426). A c-moll hangnemű kompozíció témája jellegzetes, barokk fúgatéma, különböző változatait megtaláljuk egy sor Bach- és Händel-kompozícióban, illetve Haydn néhány archaizáló hangvételű darabjában is (például az 1772-es f-moll vonósnégyes fúga-fináléjában). Maga Mozart is több munkájában élt a tématípusban rejlő kompozíciós lehetőségekkel, utoljára 1791-ben, a Requiem Kyrie-fúgájában. A kétzongorás c-moll fúgát 1788-ban újra elővette és átdolgozta vonósnégyesre, illetve egy méltóságteljes, drámai hangütésű előjátékot (nyitányt) komponált elé. Ebben a formában jelent meg nyomtatásban.

Wolfgang Amadeus Mozart:D-dúr zongoraverseny No.16, K. 451

A D-dúr zongoraversenyt Mozart önmaga számára, az 1784 tavaszán rendezett akadémiájára (szerzői est) komponálta. A fényes, pompás hangszerelésű darab – különösen a fúvósok tekintetében – ékesen bizonyítja a zeneszerző hangszínfantáziájának kivételességét. A Burgtheaterben rendezett hangverseny után büszkén írta apjának: „a színházi koncert szép sikert hozott. Ó, bárcsak hallhatta volna!”



Ajánló


Mit jelent nekünk József Attila? Ismerjük az életét. Van kedvenc versünk tőle. Életszakaszainkban…

Egy árva gyermekekből álló csapat és egy rendkívüli felnőtt, egy nemes lelkű művész…

Az előadás alatt a gyerekek párnákon ülve nézhetik az előadást, és vehetik birtokba…