Grecsanyinov: Vesperás - részlet Gyöngyösi Levente: Missa Quinque Auctorum - Gloria Vass Lajos-Paul Verlaine: Nocturne Orbán György-Weöres Sándor: Titkok nyitja Orbán György-Weöres Sándor: Hintafa Tormis: A vas elátkozása - sámándobbal és énekszóval Orff: Carmina Burana
Magyarország egyik legkiválóbb hivatásos kórusa élvonalbeli karigazgatók irányításával, évtizedek óta töretlen igényességgel dolgozik, otthonosan tájékozódva az énekkari irodalom minden területén. A vele szimbiózisban működő zenekar oratorikus estjeinek elmaradhatatlan szereplője, de önálló hangversenyei is emlékezetesek. A Nemzeti Énekkar Az évad együtteseként a Müpa pódiumára lépve számos egyéb tulajdonsága mellett sokoldalúságát is megmutatja. Jelenlegi karigazgatója, Somos Csaba vezényletével az est első felében a cappella kompozíciókat ad elő, hogy a hangverseny nagyszabású befejező számában, immár a Nemzeti Filharmonikus Zenekar kíséretével, Hamar Zsolt karmesteri irányításával a 20. század egyik legnépszerűbb oratorikus alkotását szólaltassa meg. Színes paletta, amely lehetővé teszi, hogy a kórus bizonyítsa különféle területeken való jártasságát. Alekszandr Grecsanyinov, az élete alkonyán Franciaországba, majd az Amerikai Egyesült Államokba emigráló késő romantikus orosz komponista zenéje az orosz ortodox liturgikus zene világába kalauzol, Gyöngyösi Levente és Orbán György művei a jelenkori magyar zeneszerzés legnépszerűbb kórusszerzőinek termését, Vass Lajos finom tollal megírt Nocturne-je a korábbi évtizedek Kodályt követő hazai alkotóinak ízlését képviseli. Az észt Veljo Tormis Kalevala-megzenésítése a történelem előtti idők barbár hangját hozza a Müpa falai közé, Carl Orff erotikus szerelemhimnusza pedig a 20. század első felének ritmusközpontú „archaikus modernségével” szembesít szuggesztíven.
Vezényel: Somos Csaba, Hamar Zsolt
Közreműködők:
szoprán Kriszta Kinga tenor Horváth István bariton Szegedi Csaba
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei rendre lelkes sikert aratnak és visszahívást eredményeznek. Pályája igen korán kezdődött: már tizennyolc esztendősen a Párizsi Opera első oboása volt, később a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara és az Európai Kamarazenekar szólistájaként is muzsikált.
JOHANNES BRAHMS: Változatok egy Haydn-témára, op. 56
RICHARD STRAUSS: d-moll burleszk zongorára és zenekarra
***
HECTOR BERLIOZ: Rómeó és Júlia, op. 17 – zenekari részletek (Szerelmi jelenet, Mab királynő-scherzo, A magányos Rómeó, Báli jelenet)
Amikor 1868-ban meghalt Rossini, Verdi arra buzdította zeneszerző honfitársait, alkossanak közösen requiemet a Mester emlékére úgy, hogy minden komponista egy-egy…
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!