A Junior Prima díjas jazz-zongoraművész zenei pályafutását számtalan szakmai díj és a lehető legváltozatosabb zenei együttműködések szegélyezik. 2016 végén jelent meg Reflections of Béla Bartók’s Six Romanian Dances címmel Bartók Béla 1915-ös zongorára írt művének Oláh Dezső által klasszikus jazz zongoratrióra átdolgozott adaptációja, melyet tavaly márciusban az Opusban is nagy sikerrel mutattak be.
Ezúttal legújabb darabjainak premierjére kerül sor az Opusban. A koncert első felében Oláh Dezső Intermezzo I-VII. címmel a hét egyes napjaira komponált ciklusát mutatja be a trió. A zeneszerző így vall a darabbal kapcsolatos érzéseiről: „Érezted már valaha, hogy életünk egy közjáték? Időnk nagy részét azzal töltjük, hogy kívánt vágyainkat, céljainket elérhessük. A végcél felé vezető utat rengeteg, egymást követő állomás tarkitja. Ezeket kötik össze az intermezzók, a közjátékok, amikor csak várunk: merre, hogyan, mikor, miért, kivel indulhatunk újra útnak? Talán ekkor élünk igazán? Állunk a válaszút előtt és ezekben az időszakokban van igazán lehetőségünk gondolkodni, körbenézni és megélni az adott pillanatot. Minden nap lezárásában ott rejtezik a következő nap fénye, lehetősége - ahogyan a hétfőben a kedd és abban a szerda. Hogyan tovább az úton? Nem tudjuk, csak egy biztos: soha nem lesz két ugyan olyan szerda. A problémák változnak, az út ugyanaz: előre. Csupán megpróbáljuk átvezetni a hétfőt keddre és így tovább...”
A koncert második felében a klasszikus és kortárs zenét játszó Budapest Fúvósötös csatlakozik a trióhoz. Először a La folia for Woodwinds and Jazz Trio, Oláh Dezsőnek a barokk zenéből ismert harmóniakörre épülő új kortárs darabja hangzik el, „mely egyszerre stilizál és tágítja annak lehetőségeit”. A koncertet a szerzőnek a szatmári botoló táncok ritmusvilága által inspirált Contemporum című műve zárja, mely „a kortárs- és a népzene inspirációjának különös elegye, az improvizáció lehetőségének folytonos jelenlétével”
Közreműködik:
Oláh Dezső - zongora Oláh Péter - nagybőgő Lakatos Pecek András - dob Duleba Lívia - fuvola Kiss Katalin - oboa Farkas Tamás - kürt Szűcs Péter - klarinét Mohai Bálint - fagott
Kérjük Önöket, hogy az Opus Jazz Clubba váltott jegy mellé ne felejtsenek el asztalt foglalni! Ülőhely csak asztalfoglalás esetén garantálható. Asztalt jeggyel, internetes jegyváltás esetén utalványazonosítóval rendelkező vendégeinknek tudunk foglalni. Az asztalfoglalásokat legkésőbb 20 óráig tudjuk fenntartani! Közvetlenül koncertkezdés előtt történő jegyvásárlásnál vendégeink a meglévő asztalokat érkezési sorrendben foglalhatják el.
A történet két szélhámosról szól: Lawrence úriember, akiről könnyen elhisszük, hogy nemesi sarj, egy száműzött uralkodó; Freddy Benson azonban kisstílű. Meséjében szegény, beteg nagymamájának gyűjt könyöradományokat. Kettejük barátsága akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy mindketten a Riviérán kívánnak turistákat kifosztani, és rájönnek, hogy szövetkezve könnyebb. A Steve Martin és Michael Caine játékával fémjelzett film nem véletlenül ihlette meg a „színházcsinálókat”. A fordulatokban gazdag és rendkívül humoros történet kiváló zenével fűszerezve robbant be a Broadwayre, útját azóta is töretlen nevetésorkán, tapsvihar és díjeső övezi.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Halász Judit színészi pályafutásával párhuzamosan új műfajt teremtett előadóművészként. Magyar költők verseit évtizedek óta énekli – a magyar könnyűzene legjobbjainak…
Vannak nagy, mindenki által ismert klasszikus zenei mérföldkövek, amelyek egész kultúránkat meghatározzák. A Klasszik Rádió és a Danubia Zenekar közös,…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!