Broadway Jegyiroda
Jegyiroda:
1075 Bp. Károly krt. 21.
Tel: 06 1 780-07-80 Nyitva: H-P: 10-18

Jegyvásárlás

Program


PURCELL KÓRUS ÉS AZ ORFEO ZENEKAR HANGVERSENYBÉRLETE 2020/2021 - „30 éves az Orfeo Zenekar!”

PURCELL KÓRUS ÉS AZ ORFEO ZENEKAR HANGVERSENYBÉRLETE 2020/2021 - „30 éves az Orfeo Zenekar!”

Az Orfeo Zenekar harmincéves jubileumi koncertjén Haydn és Mozart olyan nagyszabású műveivel ünnepel, amelyekben a zenekar önálló együttesként éppúgy megmutatkozik, mint a kórussal való tökéletes egységben, ahogy ez jellemzi három évtizedes működését is.

PURCELL KÓRUS ÉS AZ ORFEO ZENEKAR HANGVERSENYBÉRLETE 2020/2021 
30 éves az Orfeo Zenekar!

Mozart: 40. (g-moll) szimfónia, K. 550
SZÜNET
Haydn: B-dúr mise, Hob. XXII:13 („Schöpfungsmesse”)

Purcell Kórus, Orfeo Zenekar (korabeli hangszereken)
Vezényel: Vashegyi György

Az Orfeo Zenekar harmincéves jubileumi koncertjén Haydn és Mozart olyan nagyszabású műveivel ünnepel, amelyekben a zenekar önálló együttesként éppúgy megmutatkozik, mint a kórussal való tökéletes egységben, ahogy ez jellemzi három évtizedes működését is. Vashegyi György 1991-ben alapította zenekarát, amely nevét Monteverdi L’Orfeójának első teljes hazai előadása után vette fel. Az együttes az 1990-ben alapított Purcell Kórussal azóta Magyarország kiemelkedő régizenei specialistájává vált. Mozart 1788 nyarán, rendkívül rövid idő alatt írta utolsó három szimfóniáját, melyek közül a második, a „nagy” g-moll szimfónia 1788. július 25-én készült el. Ez a szerző talán legszemélyesebb hangvételű szimfóniája, melyben inkább a szenvedély, a szenvedés kerül előtérbe. Különleges a hangnemválasztás is: Mozart szimfóniái közül ezen kívül csak egyet írt mollban, az 1773-ban keletkezett „kis” g-mollt. A „nagy” g-moll szimfóniát több helyszínen műsorára tűzte már az Orfeo (Salzburg, Bécs), ám épp Budapesten eddig még nem hallhatta tőlük a közönség. A koncert második felében Haydn Schöpfungsmesséje hangzik el: Vashegyi György számára az énekes műfaj a meghatározóbb, így az Orfeo Zenekar is a Purcell Kórussal válik igazán teljessé. Haydn egyik utolsó miséjét 220 évvel ezelőtt, 1801-ben ünnepi alkalomra komponálta: Esterházy II. Miklós herceg feleségének névnapi ünnepségére. A mise elnevezése onnan származik, hogy a Gloria tételben a „qui tollis peccata mundi” szövegrész zenei anyagába Haydn beillesztette a néhány évvel korábban komponált Teremtés (Die Schöpfung) című oratóriuma záró szerelmi duettjének dallamát. Mária Terézia, aki egyébiránt rajongott Haydn művészetéért, olyannyira megbotránkoztatónak tartotta a profán téma szakrális kontextusban való megjelenését, hogy módosítást rendelt el a Hofkapelle kottaanyagában, így ez a részlet két változatban maradt fenn. A mostani alkalommal ez a részlet a Haydn által eredetileg elképzelt első verzióban hangzik el. (Megyery Noémi)

RENDEZŐ: Sysart Kft. Orfeo Zenei Alapítványa

Ajánló


Egy szállodai szobában két jó barát, két fiatal háziorvos fergeteges legénybúcsúra készül. Alex…

A Szegedi Szabadtéri Játékok műsorát a 2021-es évad végén egy igazi klasszikus musical-legenda…