A Rebellion(s) két kiemelkedő fúvós – a francia Sylvain Rifflet, és az amerikai Jon Irabagon – vadonatúj projektje. Programjukat országaik demokráciához vezető útját kikövező zendülések, lázadások, forradalmak és szabadságharcok inspirálták – zenei szempontból.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. január 21. kedd, 20:00
Sylvain Rifflet - szaxofon, klarinét Jon Irabagon - szaxofon Sébastien Boisseau - nagybőgő Jim Black - dob
A Rebellion(s) két kiemelkedő fúvós – a francia Sylvain Rifflet, és az amerikai Jon Irabagon – vadonatúj projektje. Programjukat országaik demokráciához vezető útját kikövező zendülések, lázadások, forradalmak és szabadságharcok inspirálták – zenei szempontból. Míg Franciaországban a lázadással kapcsolatban a zene elsősorban tiltakozó dalok vagy himnuszok formáját öltötte, az Egyesült Államokban a jazz-zenészek alkotóművészetükkel kezdettől tevékeny részesei voltak a polgárjogi küzdelmek társadalmi forrongásainak, elég csak John Coltrane Alabamáját, vagy Archie Shepp, Sun Ra, Pharoah Sanders és a többiek munkásságát említenünk...
Sylvain és Jon megannyi lázadás, vagy forradalom során írt, illetve azok által inspirált zenét tanulmányozva arra a meggyőződésre jutott, hogy – új formákkal, új nézőpontokból –kompozíció és improvizáció továbbra is a lázadás ideális kifejezési formái lehetnek. A korábbi alkotók illetve saját vadonatúj témáiból összeállított alapanyagon ezután már a francia és az amerikai jazz két további kulcsszereplőjével, Jim Black dobossal és Sébastien Boisseau bőgőssel dolgoztak tovább közösen. Az eredmény a jazz, a free- jazz, a repetitív és a minimal-music komplex elegye, melyet folyton áradó improvizáció sző egységes szövetté.
A French-American Jazz Exchange 2018 által támogatott projekt bemutatójára április 3-án a legendás Banlieues Bleues Fesztiválon került sor, három napra rá pedig az Opusban mutatták be az anyagot, hatalmas sikerrel. Mostani koncertjüket követően a BMC stúdiójában rögzítik a kvaertett bemutatkozó albumát, mely a BMC Records kiadásában jelenik meg, várhatóan 2020 őszén jelenik majd meg.
Az asztalfoglalás a jegyvásárlás során automatikusan megtörténik. Vacsoravendégeinknek 19 órai érkezést javaslunk. Az asztalfoglalásokat legkésőbb 20 óráig tudjuk fenntartani!
François Leleux a világ egyik legjobb oboaművésze, egyszersmind kiváló karmester. A Nemzeti Filharmonikus Zenekarhoz az utóbbi években úgyszólván „hazajár”: koncertjei rendre lelkes sikert aratnak és visszahívást eredményeznek. Pályája igen korán kezdődött: már tizennyolc esztendősen a Párizsi Opera első oboása volt, később a Bajor Rádió Szimfonikus Zenekara és az Európai Kamarazenekar szólistájaként is muzsikált.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.