Philippe Herreweghe 1970-ben, genti egyetemi diáktársaiból alapította meg a világ egyik legszebb hangzású vegyes karát, amely magas színvonalon valósította meg a történetileg hű előadásmódot a barokk vokális zenében. Autentikus és szövegközpontú produkcióik, gyönyörködtetően áttetsző hangzásuk miatt hamar a világ élvonalába került az együttes, amelyet Gustav Leonhardt, Ton Koopman és Nikolaus Harnoncourt is gyakran hívott közös produkciókra.
Az idők során a Collegium Vocale Gent rugalmas formációvá vált, amelynek tagjai nemegyszer maguk éneklik az oratorikus művek szólóit. Igaz, kezdetben az együttes a barokk zenére összpontosított, de az utóbbi időben kiszélesítette repertoárját a bécsi klasszika, a romantika, sőt a 20. századi zene felé is - bármely korszakról legyen szó, mindig az adott stílus korabeli előadói gyakorlatát követve. A kulcs természetesen Philippe Herreweghe, aki pszichiátriai tanulmányait hagyta ott a zenéért. "A zene megváltoztatja kapcsolatunkat az idővel. Kutatásaim tárgya nem is a zene, hanem a szépség", mondta el egy interjúban. Ez a szemlélet hatja át több mint nyolcvan felvételét is, amelyek között szerepel Mendelssohn két oratóriuma, a viszonylag gyakran játszott Éliás és a jóval ritkábban elhangzó, de hasonlóan izgalmas Paulus, amelyet mindössze huszonhét évesen komponált a német zeneszerző.
Közreműködők:
Christina Landshamer - szoprán
Maximilian Schmitt - tenor
Collegium Vocale Gent Kórus
Purcell Kórus
Orfeo Zenekar (művészeti vezető: Vashegyi György)
Vezényel: Philippe Herreweghe