A késő romantika, illetve a századforduló zenei palettájának különféle árnyalatait mutatja be a Szent István Filharmonikusok együttese karmesterük, Horváth Gábor vezényletével.
Jegytípusok
3 500 Ft - 5 000 Ft
3 jegytípus
3 500 Ft
Földszint, II. em. pódiumerkély bal, II. em. pódiumerkély jobb, III. em. középerkély
4 000 Ft
Földszint, I. em oldalerkély bal, I. em. középerkély, I. em. oldalerkély jobb, I. em. pódiumerkély bal, I. em. pódiumerkély jobb, II. em oldalerkély bal, II. em. középerkély, II. em. oldalerkély jobb
5 000 Ft
Földszint, Földszint páholy bal 1, Földszint páholy bal 2, Földszint páholy bal 3, Földszint páholy bal 4, Földszint páholy bal 5, Földszint páholy bal 6, Földszint páholy jobb 1, Földszint páholy jobb 2, Földszint páholy jobb 3, Földszint páholy jobb 4, Földszint páholy jobb 5, Földszint páholy jobb 6, I. em oldalerkély bal, I. em. középerkély, I. em. oldalerkély jobb, II. em. középerkély
Műsor: Wagner: Parsifal – előjáték Saint-Saëns: I. (a-moll) csellóverseny, op. 33 -- R. Strauss: Don Juan Op. 20 – szimfonikus költemény Borogyin: Igor herceg – Polovec táncok
Közreműködik: Temesvári Bence – cselló Szent István Király Oratóriumkórus (karigazgató: Záborszky Kálmán) Szent István Király Zeneművészeti Szakgimnázium Női- és Férfikara (karigazgatók: Soltész Éva, Safarek Krisztián) Szent István Filharmonikusok
Vezényel: Horváth Gábor
A Parsifal Wagner utolsó operája, és mint minden színpadi művének, librettóját a zeneszerző maga írta. Az ősbemutató 1882. július 26-án zajlott a bayreuthi Festspielhausban, nagy sikert aratva. Az a-moll csellóverseny Saint-Saëns 1872-ben keletkezett alkotása, melyet a Párizsi Conservatoire közönsége hallott először, 1873. január 19-én, Auguste Tolbecque gordonkaművész hangszerén. A versenymű a francia komponista különösen termékeny időszakának gyümölcse: fiatal kora ellenére igen érett opus került ki a szerző keze alól. A Don Juan című művet Richard Strauss huszonnégy éves korában írta, a bemutatót 1889-ben maga vezényelte Weimarban. A Don Juan-témát számos kiváló zeneszerző feldolgozta Strauss előtt és után is, a szimfonikus költeményt Nikolaus Lenau Don Juan című verse ihlette. Nem a lovag kalandjainak és szerelmeinek eseménysora, hanem Don Juan szenvedélyes élete formálódik előttünk a zene által. A kompozícióban az érzelmek mindenféle árnyalata, a szomorúságtól a vidámságon át a gyengédségig és vágyakozásig felsorakozik a különféle nőalakok felvonultatásával. Alekszandr Borogyin 1869-ben kezdett dolgozni élete legnagyobb vállalkozásán, a halála után három évvel közönség elé került Igor herceg című operán, a befejezés feladata azonban már két barátjára, Glazunovra és Rimszkij-Korszakovra hárult. Az opera ma este felhangzó részlete, a Polovec táncok az idők során önállósodott, és a koncerttermek gyakran játszott repertoárdarabjává vált.