
Taylor Swift Akadémia 2.0 // Első nap // Dalszerelőműhely // ISON
A Dalszerelőműhely és az ISON bemutatja:
TAYLOR SWIFT AKADÉMIA 2.0 // Kétnapos swiftológia-kurzus Fazekas Gergely zenetörténész vezetésével
A Dalszerelőműhely és az ISON bemutatja:
TAYLOR SWIFT AKADÉMIA 2.0 // Kétnapos swiftológia-kurzus Fazekas Gergely zenetörténész vezetésével
A Dalszerelőműhely és az ISON bemutatja:
TAYLOR SWIFT AKADÉMIA 2.0 // Kétnapos swiftológia-kurzus Fazekas Gergely zenetörténész vezetésével
2026. április 18-án és 25-én megrendezzük a második Taylor Swift Akadémiát, ismét az ISON-ban, két teljes szombaton, hat új témával, a régi lelkesedéssel.
A kurzuson való részvétel alsó korhatára 16 év.
A kurzusnapok külön-külön is látogathatók, a két napra együtt pedig kedvezményes bérlet váltható.
Napi jegy: 14.000 Ft
Kétnapos bérlet: 25.000 Ft
***
2024 novemberében a budapesti ISON-ban rendeztük Magyarország első szabadegyetemét a swiftológia tudományterületén. A két teljes szombatot felölelő, hat előadásból (és két közös éneklésből) álló Taylor Swift Akadémia annyira jól sikerült, és olyan érdeklődés övezte, hogy 2025 januárjában az egészet megismételtük. 2026. április 18-án és 25-én pedig megrendezzük a második Taylor Swift Akadémiát, ismét az ISON-ban, két teljes szombaton, hat új témával, a régi lelkesedéssel.
2023-hoz és 2024-hez viszonyítva az idei évre csitult némiképp a felhajtás Taylor Swift körül. Lezárult az ERAS-Tour, minden idők legtöbb nézőjét vonzó és legnagyobb árbevételt generáló zenei turnéja, véget ért az első hat album körüli jogi mizéria (2025 májusában Taylor visszavásárolta első hat lemezének kiadói jogait), és ezzel összefüggésben talán letett arról, hogy a két hiányzó album Taylor’s Version felvételét kihozza. Közben persze nyilván ezer dolgot csinált: dalokat írt (ez biztos, hiszen folyamatosan dalokat ír), filmet készített (talán), könyvet írt (talán), egyszerűen csak élt (nem kizárt). Akárhogy is, semmi okunk rá, hogy ne vizsgáljuk tovább közel húszéves, a zeneipar valamennyi létező mélypontját és csúcsát bejáró karrierjét, illetve tizenegy (lassan – talán – tizenkét) albumból és több mint háromszáz dalból álló, lenyűgöző életművét (az összehasonlítás kedvéért: ez nagyjából másfélszerese a teljes Beatles-katalógusnak). 2026 áprilisában megrendezzük tehát a második Taylor Swift Akadémiát az ISON-ban, ezúttal is két szombaton, összesen hat új előadással, a szokott módon, szabadegyetemi jelleggel (vagyis lesznek új olvasmányok, de nem lesz se ZH, se vizsga). És igen, lesz újra közös éneklés is.
ELSŐ NAP - 2026. április 18.
11:00-12:30
„Who uses typewriters anyway?”
Taylor Swift költői világa
Első dalszövegeinek megírásakor még hiperérzékeny és tapasztalatlan tinédzser volt, az utolsókat már sokat megélt, harcedzett, de még mindig hiperérzékeny felnőtt nőként írta. Milyen visszatérő témák, motívumok, nyelvi elemek jellemzik Taylor Swift dalszövegeit? Hogyan működnek és mitől hatnak? Hány lépésre vannak attól, hogy költészetnek nevezhessük őket? Hogyan illeszkedik Taylor a meggyötört költők több évszázados hagyományába? Ezekre a kérdésekre keressük a választ az első előadáson.
13:45-15:15
„I'm so sick of running as fast as I can”
A szőke fürtöktől a harcos feminizmusig
Két évtizedet felölelő karrierje során Taylor Swiftnek rendre meggyűlt a baja a zeneipar különböző erőteljes férfi szereplőivel, és (szinte) mindig diadalt aratott felettük. Jó néhány dala szól arról, hogy mit jelent a patriarchális minták szerint működő világban nőként érvényesülni, illetve arról, hogy általában mit jelent nőnek lenni. A második előadáson feminista lencsén keresztül vesszük szemügyre Taylor Swift dalait, és nem fogjuk elhallgatni, hogy ebből a nézőpontból is lehet kritizálni Taylor működését.
16:00-17:30
„Long story short”
A dalszerzés mint novellaírás
A popdaloknak nem kötelességük a történetmondás, elég, ha egy általános érzést vagy lelkiállapotot jelenítenek meg. A country-hagyomány azonban, ahonnan Taylor jön, előnyben részesíti azokat a dalokat, amelyek képesek két-három percben hús-vér alakok realisztikus történetét elbeszélni. Hogy ez milyen költői és zenei eszközök révén lehetséges, és miért tekinthetjük Taylor Swiftet a novellisztikus dalok koronázatlan királynőjének, messze túl a country hagyományon, arról fog szólni a harmadik előadás.
Vujity Tvrtko új estje rengeteg kalanddal, hatalmas optimizmussal és motivációval, valamint a legyőzhetetlenség erejével.
Vujity Tvrtko új estje rengeteg kalanddal, hatalmas optimizmussal és motivációval, valamint a legyőzhetetlenség erejével.
Vujity Tvrtko új estje rengeteg kalanddal, hatalmas optimizmussal és motivációval, valamint a legyőzhetetlenség erejével.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.