
Taylor Swift Akadémia 2.0 // Második nap // Dalszerelőműhely // ISON
A Dalszerelőműhely és az ISON bemutatja:
TAYLOR SWIFT AKADÉMIA 2.0 // Kétnapos swiftológia-kurzus Fazekas Gergely zenetörténész vezetésével.
A Dalszerelőműhely és az ISON bemutatja:
TAYLOR SWIFT AKADÉMIA 2.0 // Kétnapos swiftológia-kurzus Fazekas Gergely zenetörténész vezetésével.
A Dalszerelőműhely és az ISON bemutatja:
TAYLOR SWIFT AKADÉMIA 2.0 // Kétnapos swiftológia-kurzus Fazekas Gergely zenetörténész vezetésével
2026. április 18-án és 25-én megrendezzük a második Taylor Swift Akadémiát, ismét az ISON-ban, két teljes szombaton, hat új témával, a régi lelkesedéssel.
A kurzuson való részvétel alsó korhatára 16 év.
A kurzusnapok külön-külön is látogathatók, a két napra együtt pedig kedvezményes bérlet váltható.
Napi jegy: 14.000 Ft
Kétnapos bérlet: 25.000 Ft
***
2024 novemberében a budapesti ISON-ban rendeztük Magyarország első szabadegyetemét a swiftológia tudományterületén. A két teljes szombatot felölelő, hat előadásból (és két közös éneklésből) álló Taylor Swift Akadémia annyira jól sikerült, és olyan érdeklődés övezte, hogy 2025 januárjában az egészet megismételtük. 2026. április 18-án és 25-én pedig megrendezzük a második Taylor Swift Akadémiát, ismét az ISON-ban, két teljes szombaton, hat új témával, a régi lelkesedéssel.
2023-hoz és 2024-hez viszonyítva az idei évre csitult némiképp a felhajtás Taylor Swift körül. Lezárult az ERAS-Tour, minden idők legtöbb nézőjét vonzó és legnagyobb árbevételt generáló zenei turnéja, véget ért az első hat album körüli jogi mizéria (2025 májusában Taylor visszavásárolta első hat lemezének kiadói jogait), és ezzel összefüggésben talán letett arról, hogy a két hiányzó album Taylor’s Version felvételét kihozza. Közben persze nyilván ezer dolgot csinált: dalokat írt (ez biztos, hiszen folyamatosan dalokat ír), filmet készített (talán), könyvet írt (talán), egyszerűen csak élt (nem kizárt). Akárhogy is, semmi okunk rá, hogy ne vizsgáljuk tovább közel húszéves, a zeneipar valamennyi létező mélypontját és csúcsát bejáró karrierjét, illetve tizenegy (lassan – talán – tizenkét) albumból és több mint háromszáz dalból álló, lenyűgöző életművét (az összehasonlítás kedvéért: ez nagyjából másfélszerese a teljes Beatles-katalógusnak). 2026 áprilisában megrendezzük tehát a második Taylor Swift Akadémiát az ISON-ban, ezúttal is két szombaton, összesen hat új előadással, a szokott módon, szabadegyetemi jelleggel (vagyis lesznek új olvasmányok, de nem lesz se ZH, se vizsga). És igen, lesz újra közös éneklés is.
MÁSODIK NAP - 2026. április 25.
11:00-12:30
„I hear the sound of my own voice”
Taylor Swift stílusai és hangzásai
Taylor Swiftet gyakran nevezi a szaksajtó zenei kaméleonnak, aki folyamatosan változtatja a stílusait. Country, pop, elektro, indie, folk… hosszan sorolhatók a műfajok, amelyekben kipróbálta magát. Melyek ezeknek a stílusoknak a hangzásbeli sajátosságai, és miként lehetséges, hogy a felszíni különbségek ellenére mégis felismerhető mögöttük Taylor Swift alkotói kéznyoma? Húsz év zenei terméséből válogatva, összehasonlító elemzésnek vetjük alá Taylor Swift legnagyobb slágereit.
13:45-15:15
„When two people understand each other”
Zenei partnerek és a közös alkotás öröme
Bár Taylor Swift alkatánál fogva vérbeli szólista, dalainak jó részét nem egyedül írta, hanem olyan dalszerző-producerek közreműködésével, mint Nathan Chapman, Max Martin, Shellback, Jack Antonoff vagy Aaron Dessner. Hogyan zajlik az alkotófolyamat, kihámozható-e a dalokból az egyes producerek saját hangja, egyáltalán mit jelent, ha több szerző dolgozik ugyanazon a dalon – erről fog szólni az ötödik előadás, amelyben szóba fognak kerülni Taylor duettje is (Ed Sheerannel, Phoebe Bridgers-zel és másokkal).
16:00-17:30
„The future’s bright, dazzling”
Taylor Swift és a 21. század dalszerzői
Sokan kritizálják Taylor Swiftet, hogy csak követi a trendeket, dalaiban nincs semmi eredeti. Túl azon, hogy a mainstream popzenében az eredetiség elve nem lehet reális elvárás, az utóbbi években sorra tűntek fel remek fiatal előadók (Phoebe Bridgers, Gracie Abrams, Maisie Peters, Jensen McRae és mások), akikre jelentős hatást gyakorolt Taylor életműve. Valami egyedi minőség tehát mégis csak jellemző lehet a dalaira. Az utolsó előadáson a Taylor Swift nyomában járó fiatal alkotók dalait fogjuk tükörként használni, hogy megértsük a Swift-dalok működésének lényegét.
A hálás utókor lankadatlan kutatói (Béres Tamás, Csabai László, Gerliczki András, Karádi Zsolt és Oláh András) ezúttal a kétszáz éve…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.