Broadway Jegyiroda
Jegyiroda:
1075 Bp. Károly krt. 21.
Tel: 06 1 780-07-80 Nyitva: H-P: 10-18

Jegyvásárlás

Program


DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

A koronavírus-járványra tekintettel 2020. november 11-én bevezetett szigorítások miatt a Duna Szimfonikus Zenekar koncertjei elmaradnak. A Zenekar Őszi és Családi bérletes hangversenyei későbbi időpontban pótlásra kerülnek.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Friday, November 20 2020 7:00PM

DUNA SZIMFONIKUS ZENEKAR - ZENESZERZŐK FELSŐFOKON

Műsor:
Haydn: 101. (D-dúr) szimfónia („Az óra”), Hob.I:101
Mozart: B-dúr fagottverseny, K.191
Csajkovszkij: 5. (e-moll) szimfónia, op.64

Közreműködik: Kiss Gábor – fagott
Vezényel: Medveczky Ádám
Műsorvezető: Zelinka Tamás

Joseph Haydn (1732-1809) 101. (D-dúr), „Az óra” szimfóniájának londoni premierje után a Morning Chronicle elragadtatással ezt írta: „Ez Haydn volt, mit lehetne, mit kellene többet mondani?” A szimfónia közkeleti nevét a második tétel szüntelen óraketyegést utánzó ritmikus képletéről nyerte. Haydn azonban nem elégedett meg az óra egyenletes ketyegésének, tiktakolásának bemutatásával, hanem a 8 perces tételben egymás után varázsol elénk pompásabbnál pompásabb zenei tréfákat.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) 1774-ben, tizennyolc éves korában, Salzburgban írta meg a B-dúr fagottversenyt. Azt sajnos nem tudni, hogy ki volt a címzettje a komoly virtuózitást igénylő műnek, melyben Mozart fantasztikusan kihasználta a fagott sajátos adottságait, így regiszterbeli kontrasztjait, rejtett beszédességét.

Pjotr Iljics Csajkovszkij (1840-1893) 5. szimfóniája – mint oly sok más műve – a sorssal való küzdelemről szól. Ily módon mindaz, amit mecénásának, Nagyezsda von Meckhez írott levelében a 4. szimfónia rejtett programjáról megvallott, tökéletesen illik az 5.-re is: „A szimfónia magva a bevezető gondolat, melyre aztán az egész művet felépítettem. Ez a motívum maga a Sors, a Végzet, mely utunkban áll, midőn a boldogságot keressük.” A „Sors”, vagy a „Végzet” témája végigvonul a teljes művön, ezzel teremtve tartalmi egységet.

Kiss Gábor 1989-ben diplomázott a Zeneakadémián. Már diplomája előtt, 1988-ban felvételt nyert a Duna Szimfonikus Zenekarba, ahol azóta is a fagott szólam oszlopos tagja, 2002-től a szólamvezetője. Zenekari tevékenysége mellett a Csepeli Fasang Árpád Zeneiskola tanára.

Medveczky Ádám 1969-ben került be a Magyar Állami Operaházba, melynek zeneigazgatója is volt, jelenleg is rendszeresen visszahívott vendégkarmestere. A MATÁV Szimfonikusok egykori zeneigazgatója, majd a Győri Filharmonikusok első karmestere volt. 1974-től a Zeneművészeti Főiskolán tanít az ének-opera tanszakon. Az MMA rendes tagja, Kossuth- és Liszt Ferenc-díjas, Prima Primissima díjas, érdemes művész.

Our offer


Are sounds capable of evoking the sights, the mood, and the atmosphere of a city, of conveying the spirit of the location? Respighi’s Roman Triptych is certainly able to do so. At this concert, we will hear two of the three symphonic poems in the collection.

Pursuing happiness, love and affection through countless adventures across this great wide world, but still eventually finding a final peace in the arms of his beloved, Peer Gynt is one of the most complex characters in 19th-century drama. The challenges of staging and absorbing the play are always exceptional tests of strength for the director and the audience.

Suggestions


The famous symphony orchestra "Lords of the Sound" presents the musical program "The Music of Hans Zimmer", which encompasses the…

It is probably impossible to summarize this miraculous story of Mowgli, Bagheera who escaped from the cage of the human…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.