Nehéz elképzelni, de a cafatokra tépett szerelmesleveleket is összeragasztja valaki. Azt pedig még nehezebb elképzelni, hogy ez a bizonyos valaki, név szerint Hess kisasszony, ezzel a hihetetlen szakmával, tündér. Amit pedig még ennél is nehezebb elképzelni, az az, hogy ez a tündér nem jóságos és, hogy is mondjuk… tündéri, hanem: Zsémbes, Mogorva, Zord, Barátságtalan és Undok. Csupa nagybetűvel. Mindez persze érthető, ha az embernek, párdon, tündérnek ilyen rémes munkája van: hiszen összetépett szerelmesleveleket ragasztgat!
Gimesi Dóra meséje azonban, a főszereplő természetével ellentétben, sokkal inkább Elbűvölő, Ragyogó, Kedves, Barátságos és Tündéri. Így, csupa nagybetűvel! Mese gyerekeknek és felnőtteknek, nagybetűvel írt szerelmeslevél a szerelemhez. A szerelemről pedig muszáj beszélni, mert nem hiba, nem titok, és nem szégyen; legyünk akár hat, akár hatvan évesek.
1958, nyara – Éktelen drága gyémántot hoznak a Minneapolis City Bankba. Egy notórius fegyenc megszökteti magát, hogy lecsapjon a kőre, közben beszáll mellé a kretén haverja, a szélhámos csaja, meg egy... karbantartó. Elcserélt személyazonosságok, titkolt tervek, szerelmi háromszögek, és egy város, ahol lassan a díszpolgár is gengszter. Ludwig herceg gyémántja pedig csak arra vár, hogy valaki, végre, lopja már el.
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.