Julieta Madridban él lányával, Antíával. Mindketten rettenetesen szenvednek az apa, Xoan elvesztésétől. S az idő, ahelyett, hogy begyógyítaná a sebeket, csak eltávolítja egymástól a két nőt.
18. születésnapja után Antía szó nélkül lelép otthonról, magára hagyva anyját. Julieta kétségbeesetten próbálja megtalálni a lányát, ám egyre csak azzal szembesül, milyen keveset is tudott róla idáig.
A JULIETA egy a bizonytalanságtól szenvedő anya drámája. Történet végzetről, lelkiismeret-furdalásról és arról megfejthetetlen rejtélyről, hogyan vagyunk képesek kilépni egy szeretettünk életéből, mintha az soha nem is jelentett volna számunkra semmit. Mintha soha nem is létezett volna.
Pedro Almodóvar, a filmművészet élő legendája huszadik nagyjátékfilmjében ismét női sorsokról mesél, ahogy tette azt többek között a Mindent anyámról vagy az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén című remekműveiben. A JULIETA a The Guardian és a Newkritikusa szerint a spanyol rendező legjobb munkája az elmúlt tíz évben. Tavaly ez volt a Spanyol Filmakadémia Oscar-nevezettje a legjobb idegen nyelvű film díjáért. A forgatókönyvet Almodóvar az irodalmi Nobel-díjas Alice Munro elbeszélései alapján írta.
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
A nehézkes útkeresés és a könnyű sikerek kontrasztjaival folytatódik a BFZ Brahms-sorozata, a koncert fajsúlyos műsorszámait magyar táncok vezetik fel.