Szereplők: Richard Kruspe, Paul Landers, Till Lindemann
A kamera volt a hetedik bandatag
Jonas Akerlund koncertfilmje, a Rammstein: Paris a világhírű német rockbanda 2012 márciusában adott két párizsi koncertjén készült. A Bercey Arénában rendezett fellépésen harminc kamerával forgattak, s nemcsak az előadás alatt, de a főpróbán is dolgoztak, hogy minél tökéletesebb közeli felvételek készülhessenek. A utómunkák sokáig, majdnem négy évig tartottak, de a végeredmény egy rendkívül igényes darab lett, amely radikálisan új módon közelít az érzelmek és az izgalmak képi megjelenítéséhez, és amely életszerűen adja vissza a különleges világú Rammstein-koncert valódi élményét. Az alkotást a 2016-os Cannes-i Filmfesztiválon mutatták be először. Magyországon csak az Uránia Nemzeti Filmszínház vetíti.
A film egy sötét és látványos tündérmese – írják az alkotók. A Rammstein új magasságokba emelte a rockzene színpadi megjelenését hangzásával és látványvilágával, amely minden érzékünkre hat. Előadásaikat bátran nevezhetjük technikai bűvészmutatványnak. Ugyanakkor a német banda tradicionális történelmi és kulturális elemeket is felhasznál produkcióiban. Az izzadt, kormos, gót göncökben, Grand Guignol figuraként megjelenő Rammstein-tagok bőséggel használtak pirotechnikai effekteket a párizsi koncerten is. Már a zene megszólalása előtt lüktető gőzfelhőbe borult a színpad, a Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen című dal alatt tűzlabdák szökkentek az ég felé a gitárokból, miközben az énekes, Till Lindemann malomvitorla szerűen forgó karjaiból is lángok csaptak ki, sőt szájából és orrából is füst szivárgott, ahogy énekelt. A Du Hast című dal közben pedig tűzbumerángokat lőtt a közönség fölé.
A minden érzékre ható koncertélményt filmen megragadni majdnem lehetetlen vállalkozás volt. Jonas Akerlund azonban mondhatni, megvalósította ezt. Filmjét nézve olykor azt érezzük, a kamera hetedik bandatagként van jelen a színpadon. A Rammstein: Paris valódi vizuális ínyencség, amely joggal versenyezhet minden idők legjobb koncertfilmjének címéért is.
Jonas Akerlund többszörös Grammy-díjas svéd rendező. Korábban dokumentumfilmet forgatott a Roxette-ről, Beyonce-tól, Paul McCartney-ról, Madonnáról és számos világsztárnak készített videoklipeket. A rendező magyar kötődése, hogy egy ideig dobolt a Bathory nevű svéd extrém metál zenekarban, amely Báthory Erzsébetről vette nevét.
BAND MEMBERS Paul Landers – Guitar Till Lindemann – Vocals Christian Lorenz – Keyboard Richard Z. Kruspe – Guitar Oliver Riedel – Bass Christoph Schneider – Drums
TRACK LIST SONNE WOLLT IHR DAS BETT IN FLAMMEN SEHEN KEINE LUST ASCHE ZU ASCHE FEUER FREI! MUTTER MEIN TEIL DU RIECHST SO GUT DU HAST BÜCK DICH MANN GEGEN MANN OHNE DICH MEIN HERZ BRENNT ENGEL PUSSY FRÜHLING IN PARIS
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.
A Müpa-beli koncerten balladák és tempósabb dalok, a legnagyobb slágerek közül huszonnégy szám csendül fel, ahogy eddig még soha: akusztikus, kamarazenei átiratban, két vokalista, zongora, hegedű, cselló és fuvola kíséretével.
A nemzetközi historikus régizenei előadópraxis egyik legjelentősebb képviselője, a világhírű holland csembaló-, orgonaművész és karmester, Ton Koopman idén októberben tölti…