„Schilling akkurátusan bontja le a Színházat, elhagyva mindent, ami szerinte nem lényeges. A mi marad végül kérdésére az Ameddig a szem ellát érvényes választ ajánl: az odaadó, egymásra és a világra kíváncsi színészek találkozása egy jól összevágott, fejbekólintóan aktuális történettel egyszerre tud lokális jelentőségű és európai léptékű lenni.” (Jászay Tamás, Revizor)
„Ez nem egy speciálisan montenegrói történet. Bár megemlítünk konkrét helyszíneket, még csak a Balkánhoz sem köthető kizárólagosan. A színészek által hozott élményanyagot, valamint a saját magyarországi és európai tapasztalataimat felhasználva egyfajta kelet-európaiságról, egy általános életérzésről mesélünk.
Az előadás közös alkotói munka eredménye. Felkínáltam helyzeteket és karaktereket, a színészek pedig improvizáltak. Az improvizációkat szerkesztettük, húztuk, átírtuk, majd bepróbáltuk. A színészeket arra biztattam, hogy a színházi ösztöneik helyett a konkrét szituációkra koncentráljanak, hogy a színházi klisék helyett, magukból építkezzenek, és éljék meg a saját belső történeteiket. A színészek a saját nevüket használva játszanak, miközben nyilvánvalóan nem azonosíthatók egyik karakterrel sem. Nyolcan 25 különböző karaktert játszanak, a munkástól a miniszterig. Ezek egytől egyig komplex, reménnyel és szorongással teli figurák. Álmodoznak, terveket szőnek, miközben egyáltalán nem képesek fölmérni a valóságot. Nem bírnak megállni a saját lábukon, ezért mindannyian a másiktól várnak valamit, valami segítséget, valami megoldást, de végül mind egyedül maradnak a fájdalmukkal. Nagyon tudnak sírni és nevetni, épp csak tenni nem tesznek semmit, képtelenek valódi döntéseket hozni. A beszéd egyre inkább az önigazolás eszközévé válik. Egyre messzebb és messzebb kerülnek a valóságtól – és talán pont ettől nagyon is valóságosak. Mint egy Csehov-drámában. Bizonyos motívumokról eszünkbe juthat a Cseresznyéskert vagy Molnár Ferenc Liliomja.
A közös munka során mindig az ember törékenységére fókuszáltunk, és bíztunk abban, hogy az önreflexió erősebbé tesz minket. Számomra az a legfontosabb, hogy az előadás után beszélgetések induljanak azokról a témákról, amelyeket színpadra állítottunk.” (Schilling Árpád, rendező)
„Schilling színházi érdeklődésének középpontjában jelenleg egy dolog áll: a színész. Jelen esetben nem használ díszletet, jelmezt, még fényt sem. Csak a színész van, és a színészek által megmutatott történetek. Az improvizációk alapján szerkesztett szöveg, ami hétköznapiságával és keresetlenségével sajátos esztétikával bír. Az Ameddig a szem ellát esetében a színház varázsa nem a látványban, hanem a közös együttlétben keresendő. Schilling előadását nézni tudatos és aktív részvételt kíván.” (Bíró Bence, dramaturg)
Rendező: Schilling Árpád Dramaturg: Bíró Bence Fordító, társdramaturg: Gyarmati Kata Zeneszerző: Nina Perović Rendezőasszisztens: Mirko Radonjić Szereplők: Varja Đukić, Dejan Đonović, Aleksandar Gavranić, Srđan Grahovac, Dušan Kovačević, Jelena Simić, Zoran Vujović, Nada Vukčević Külön köszönet: Mrs Olivera Vukadinović, Mr Radoje Cerović, Mr Ljubomir Đurković, Mr Aleksandar Čilikov and Mr Pavle Ćupić (NGO MANS)
A Zetski dom (Montenegrói királyi színház) igazgatója: Slobodan Božović Művészeti vezető: Lidija Dedović Produkciós vezető: Đorđe Dragićević Szervező: Nataša Bozović Technikai vezető: Đani Milačić Színpadmester: Aleksandar Anđelić Fénytechnikus: Dragan Sjekloća Díszletes: Goran Radović Öltöztető: Stana Vuković Catering: Lidija Kasom Fotós: Duško Miljanić Designer: Ozana Brković
19:00 Kapunyitás
20:00 Beton.Hofi
22:00 Krúbi
Beton.Hofi
Rap Artist
Krúbi háromszoros Fonogram-díjas énekes, rapper, zeneszerző, szövegíró. Első dalában, a 2017 nyár elején megjelent PestiEst-ben csak úgy sorjáznak a tabutémák, ám a kifejezetten harcos kiállása, a teljesen újszerű rímképlet és a hitelesség azonnal feltűnést keltett. A bemutatkozó nagylemezén (Nehézlábérzés, 2018) Krúbi teljes fegyverzetében jelenik meg: erőteljes politizálás, szexualitás, celebek bírálata, tabudöntögető témák. A 2019-es Zárolás feloldva EP dalait a gyors befutás hátulütői, az agresszíven nyomuló rajongók, a tolakodó nők, az eredményt váró menedzserek népesítik be. A korábbinál egységesebb, komorabb hangvételű második album után 2020 augusztusától Krúbi szívizomgyulladás miatt csaknem tíz hónapig nem állt színpadra, de 2021 nyarán újra nagy sikerrel zenélt. A betegségéről szóló csaknem kilenc perces Szív című dal hamar népszerű lett. Legutóbbi, III. Krúbi című albumát éppen 29. születésnapján, 2023. november 17-én dobta piacra, többek között a Ganxsta Zolee tehet mindenről című szerzeménnyel. A korong dalait 2024 januárjában a Papp László Sportarénában tartott nagyszabású koncertjén hallgathatták meg élőben a rajongói.
Beton.Hofi szabályosan berobbant a hazai újhullámos hiphop világába. A 2021 júniusában megjelent első, ‘comic sins’ c. mixtape óriási kritikai és közönség sikert aratott, a 2022-ben kiadott ‘Playbánia’ megjelenését követően, pedig egyértelművé vált, hogy Beton.Hofi az elkövetkezendő évek meghatározó könnyűzenei előadója lesz. Egyedi hangzásvilágával, (ön)reflektív dalszövegeivel, hipnotikus színpadi jelenlétével, humorával és lelkes, magukat ‘Citromale Gang’ néven aposztrofáló rajongói bázisával gyorsan, mindössze 2 év alatt bebiztosította helyét a klubok és fesztiválok nagyszínpadain, hogy aztán 2023-ban már a telt-házas Budapest Parkban lépjen fel. 2022-ben a ‘comic sins’-ért, 2023-ban pedig a Playbánia albumért Fonogram díjat nyert az év hazai rap vagy hip-hop albuma/ hangfelvétele kategóriában, Hundred Sins-el közös Bagira c. dala, pedig a 3. legtöbbet játszott magyar dal lett valaha Spotifyon. A trilógiát záró “0” c. 20 dalos lemeze 2024 tavaszán jelent meg. A lemezt áprilisban, első “aréna showján” az MVM Dome-ban mutatja be.
Super Early Bird: 6500 Ft (korlátozott darabszámban)
Early Bird: 7500 Ft (korlátozott darabszámban)
Standard: 8500 Ft
VIP: 12000 Ft (korlátozott darabszámban)
VIP jegy tartalma: gyors belépés a VIP bejáraton keresztül, a koncertet közvetlenül a színpad előtt egy elkülönített nézőtéri helyről élvezheted, egyedi VIP pass és karszalag, welcome drink
Megérkezett Pottyondy Edina új estje, a Démonok és hormonok. Terápiás stand up a körülöttünk élő és a bennünk lakó démonokról. Terápia, démonok, hormonok, Pottyondy... Mit érez ha ezeket hallja?
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt…