DUNA KULTÚR
Az új albumon ismét a legnagyobb magyar slágerek jazzes feldolgozásai hallhatók, Falusi Mariann, Sárik Péter, Fónay Tibor és Gálfi Attila előadásában.
A Jazz Showcase esti koncertjei egyre markánsabban mutatják, milyen jövőképpel bír a mai jazz. A stiláris dobozfalak végleg ledőltek. A legkurrensebb hazai előadók pedig szervesen kapcsolódnak a kontinens iránymutató trendjeihez.
A “Jazzkívánságműsor” koncertek 2010-ben indultak és sikerük a mai napig töretlen. A közönség bármilyen stílusú és műfajú dalt kérhet, és a zenekar eljátssza jazzben.
A marokkói Said Tichiti volt az első, aki a gnawa zenét bemutatta és szélesebb körben ismertté tette Magyarországon. A marokkói gnawa a rabszolgák és leszármazottaik kultúrájának a része, és szorosan kapcsolódik gyógyító szertartásaikhoz.
A hetvenes évek végén, nyolcvanas évek elején működő legendás Binder Quartet (Binder Károly, Dresch Mihály, Benkő Róbert, Baló István) az akkori magyar jazz egyik legeredetibb és meghatározó formációja volt.
Lamm Dávid télakot vesz. Nem csoda. Kit ne viseltek volna meg a kétezerhúszas évek, a világszerte zajló lehangoló események. Egy művész viszont menedéket találhat a hangok világában. Lamm Dávid meg is alkotott egy új projektet Skidaddle néven. A gitáros-zeneszerzőtől megszokott módon stilárisan és hangzásában is eklektikus műsor született.
A Simsa Fünf könnyed, de nem sekélyes, laza, de sohasem erőtlen világa a klasszikus kamarazene, a filmzene és a népzene benyomásait szűri át a jazz közegén. A 2017 óta aktív együttes hangzását a szokatlan hangszerelés mellett az alapító-zenekarvezető, Sebastian Simsa hangszeres történetmesélésnek is beillő kompozíciós stílusa határozza meg.
A Müpa méltán lehet büszke arra, hogy a 2019-es Jazz Showase szakmai díjazottja, a Nagy Emma Quintet óriási sikereket ért el az elmúlt néhány évben, és itt az ideje, hogy saját jogán szerepeljen a Jazzműhely-sorozatban.
Schubert zenéjét ülteti át kortárs nyelvre Razvaljajeva Anasztázia hárfaművész, Harcsa Veronika énekes, valamint Bolcsó Bálint zeneszerző új produkciója.
A Kossuth-díjas és Liszt Ferenc-díjas magyar előadóművész, zeneszerző már több évtizede a magyar zenei élet ikonja, neve fogalommá vált. Sikeres, tartalmas, sokszínű életmű van mögötte, máig tartó aktív szerzői és előadói jelenléttel. Ő az, aki dzsesszmuzsikusként át tudta törni a műfaji határokat, és sosem feledve, egyben felhasználva annak értékeit, a dallamok világában is maradandót tudott alkotni.
A 81 éves holland doboslegenda, Han Bennink sportot űz abból, hogy valószínűtlen tárgyakból csaljon elő zenét: egy konyhaszéktől a színpad deszkáiig bármin képes játszani, amit az élet az útjába sodor.
A Bonsai Panda a gitár ifjú holland titánja, Jelle Roozenburg és az önfejű harsonás, Louk Boudesteijn együttműködéséből született, akik hosszú időn át finomították a komponálás és az improvizáció iránti lelkesedésből sarjadt ötleteiket, mielőtt a világ elé tárták volna őket.
Sokéves vágyamat szeretném teljesíteni ezzel az kamarakoncerttel, ahol számtalan ritkán, vagy sosem játszott dalt -például a Rózsadomb blues- mutatunk be Kiss Zoltánnal és Nemes Zoltánnal. Saját dalaim mellett, néger bluesokat, Tom Waits, Bob Dylan, Rolling Stones, Doors dalokat játszunk majd magyar szöveggel.
IGAZI ZENEI KURIÓZUM A KLAUZÁL HÁZ SZÍNPADÁN!
Soltész Rezső és a Budafok Big Band formáció először lép együtt színpadra. Hangolódjunk együtt a szeretet ünnepére, hiszen a koncerten az énekes korábban megjelent karácsonyi albumairól ad elő dalokat, mindezt először big band kísérettel.
Jambalaya Light Trió
A Jambalaya Light formáció a hat fős Jambalaya zenekar alakulása óta (2005), szintén rendszeresen működik. Az úgynevezett „Old School New Orleans” műfajt játszó formáció trió felállásban is koncertezik, ahogy ezen az estén a Nemcsak Jazz klubban is.
A MAO muzsikusai tanulmányozzák és belsővé teszik az aktuális lemezanyag egészét, a zenei szerkezeteket és a hangszereléseket az előadások alkalmával érintetlenül hagyva. Minthogy a jazz nyelvezetének alapvető összetevői az improvizáció és a szólisztikus önkifejezés, a muzsikusok természetesen rögtönzött szólókat adnak elő a koncerteken.
Peter Rom, az Opus Jazz Club egyik legnagyobb becsben tartott, visszatérő művésze első szólóprojektjeként aposztrofálja a Wanting Machine-t. A szóló persze nem hagyományos módon értendő, hiszen a gitáros-zeneszerző – a bécsi JazzWerkStatt társalapítója és kreatív elméje – legkedvesebb zenészbarátait gyűjtötte maga köré, és mindenfajta előfeltevéseket levetkőzve kezdett nekik zenét írni.
A produkcióban a közismert dallamok mellett, a swing virtuóz darabjain át, a latin zene feledhetetlen melódiáival bezárólag, a vokális big band irodalom remekművei szerepelnek.