A művészet templomai sorozat következő repizódja, a tragikusan fiatalon elhunyt olasz avantgárd festő és szobrász, Amedeo Modigliani (1884–1920) halálának 100. évfordulója alkalmából készült ismeretterjesztő film.
A toszkánai Livornóban született Modigliani botrányokkal teli, viharos életet élt. A filmben egy új, eddig ismeretlen nézőpontból tárul fel művészi pályája és magánélete: az élettársa, Jeanne Hébuterne emlékirataiból, aki két nappal Modigliani halála után öngyilkosságot követett el. Modigliani életpályájának és művészetének bemutatása mellett a sorozatra jellemzú részletgazdag felvételeken megjelennek a vásznon világszerte népszerű műalkotásai is, amelyeknek jellegzetes, hosszúkásra nyúló ábrázolásmódja a védjegyévé vált. Többek között olyan neves múzeumok kincsei tárulnak fel a filmben, mint a bécsi Albertina gyűjteménye, a Modigliani és a Montparnasse-i kaland című tárlat a Livornoi Városi Múzeumban, a Washingtoni Nemzeti Galéria és jelentős párizsi műgyűjtemények.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.