Andreas Staier fortepianoestje
Andreas Staier – fortepiano
Andreas Staier – fortepiano
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, October 16 2025 7:00PM
Wolfgang Amadeus MOZART (1756-1791):
c-moll fantázia, K. 475
Carl Philipp Emanuel BACH (1714-1788):
e-moll szonáta, Wq 59/1
C-dúr fantázia, Wq 61/6
Joseph HAYDN (1732-1809):
f-moll variációk, Hob. XVII:6
—
Joseph HAYDN:
Esz-dúr szonáta, Hob. XVI:49
Ludwig van BEETHOVEN (1770-1827):
Hat bagatell, op. 126
Andreas Staier, a német zongora-, csembaló- és fortepiano-művész többek közt Rovátkay Lajosnál tanult, és már fiatalon olyan neves együttesekben játszott, mint a Musica Antiqua Köln vagy a Les Adieux. Szólókoncerteken, énekművészek kísérőjeként, kamarazenészként, valamint kamaraegyüttesek szólistájaként is fellép. Repertoárja a barokktól a koraromantikus korig terjed, s gyakran ad a mostanihoz hasonlóan, tematikusan megkomponált koncerteket.
Ezúttal jórészt alig egy évtized szólóterméséből válogat: ez az a kor, amikor Carl Philipp Emanuel Bach teljesen áttér a fortepianóra, amit a műsor két számában – az 1784-ben komponált e-moll szonátában és a másfél évvel későbbi C-dúr fantáziában – megcsodálhatunk. Ezek a rövid, hangulatilag mégis összetett művek az ínyenceknek és a zenekedvelőknek szólnak (ahogy a kiadás címe – Clavier Sonaten für Kenner und Liebhaber – is mutatja). Mozarttól azonban egy egyáltalán nem „műkedvelő” szonáta, hanem a ma is korát megelőzően modernnek ható c-moll fantázia szólal meg, melyet 1785-ben az ugyancsak c-moll szonátával együtt publikált a szerző. A mintegy 12-14 perces Fantázia önmagában is a teljesség élményét nyújtja: a Bach Musikalisches Opferével rokon, komor nyitótéma a mű végén visszatér, ám eközben hangnemében és stílusában is nagyon nagy utat tesz meg. Haydn hasonló terjedelmű f-moll variációi 1793-ban keletkeztek, és ha a kettős variációs forma szabályosabb is, az alcíme (Un piccolo divertimentimento) is jelzi, hogy Haydn ezúttal is eltér a szabályoktól, s egy kiterjedt kódával teszi fantáziaszerűvé a művet, ami talán összefügg a szerző plátói szerelmének, Maria Anna von Genzinger korai halálával. Haydn 1789-90-ben keletkezett Esz-dúr szonátája is Genzinger kisasszonyhoz kapcsolódik: Haydn eszterházi magányában, neki ajánlotta ezt a remekművet, mely saját korában is lelkesedést váltott ki a kortársakból. Beethoven 1824-ben írta meg Hat bagatelljét, kiadójának e szavakkal jellemezve: „talán a legjobb, amit írtam”. A hat bagatell a szerzői szándék szerint egy összefüggő művet alkot, hasonlóan pl. Schubert zongoradarab-ciklusaihoz.
Evoking the excitement of anticipation and waltzing with angels in the bright starlight, to playfully immerse yourself in the Christmas wonderland.
Egy letűnt korszak lenyomata, amely ma is érvényes tükröt tart elénk: hőseink áldozatok, megváltást keresők, megbocsátásra képtelen tévelygők, szerelemre vágyók, összeesküvők és megalkuvók. De mindegyikükben ott él a remény a szellem és lélek felemelkedésében.
Tegyük fel, hogy megcsalt a férjem – mit teszek én? Sírok, válok, vagy bosszút állok? Lucienne Vatelin tisztességes feleség, esze ágába nem jut megcsalni a férjét – és az elvét tartja mindaddig, amíg a férje őt meg nem csalja. Viszont, ha ez megtörténne, arra is felkészül: talonban tartja a jóképű Babillont, hogy ha kell, legyen kivel bosszút állni… A hülyéje őrült és szerelmes bohózat – tökéletes nevettető kikapcsolódás szerelmeseknek, friss házasoknak, és hűtlenséget tervezőknek. Megszállott nőcsábászok és bosszúálló feleségek a Thália Színház Nagyszínpadán.
„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…
Misztikum, szenvedély és sötét titkok a színpadon – érkezik a Rebecca musical!
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.