Forgách András a mágikus valóság erős vizualitásával teremtette meg a 12 nő voltam univerzumát, melyet valószínűleg az inspirált, hogy a számára többé-kevésbé ismeretlennek, érzékinek ítélt női idegrendszer szerint kísérelt meg gondolkodni. Ezek közül adjuk elő néhány nő különleges történetét, Albert Alpár álomszerű látványvilágában, könnyed átkötő dalokkal fűszerezve.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2021. november 5. péntek, 20:30
Apró kozmikus félreértés Temesvár Stúdió mágikus valóság Forgách András 12 nő voltam című műve nyomán
Éreztük már azt, hogy a családunkban, vagy a párkapcsolatunkban csak püffedünk és hízunk, egy másik férfi, vagy nő mellett pedig csonttá soványodunk? Mit szólnánk huszonöt kiló pluszhoz vagy mínuszhoz egyetlen repülőút alatt?
Ismerős, hogy híres énekesnek készülünk, és azon kapjuk magunkat, hogy átmenetileg a Brassó-Budapest büfékocsijában áruljuk a lejárt húst?
Miért ébred elfojthatatlan vágy bennünk valaki olyan iránt, aki cseppet sem a zsánerünk, ráadásul áthidalhatatlan kulturális távolságban él, például az északi sarkon?
Hogyan szeretkeznénk, ha űrhajósok lennénk, a súlytalanság állapotában?
Forgách András a mágikus valóság erős vizualitásával teremtette meg a 12 nő voltam univerzumát, melyet valószínűleg az inspirált, hogy a számára többé-kevésbé ismeretlennek, érzékinek ítélt női idegrendszer szerint kísérelt meg gondolkodni. A szövegek így varázslatosak, mégis hétköznapi problémákat dolgoznak fel, remek humorral fűszerezve. Ezek közül adjuk elő néhány nő különleges történetét, Albert Alpár álomszerű látványvilágában, könnyed átkötő dalokkal fűszerezve.
A produkciót a Magyar Dráma Napja hívta életre, amelyet - ragaszkodva a hajdani, 1883-as Az ember tragédiája-bemutató szellemiségéhez - egy kortárs magyar író tollából származó kortárs előadással ünneplünk.
„Igen, aljas módon megcsaltam Sanyit Jacques-kal, annak ellenére, hogy Sanyival teljes őszinteséget fogadtunk egymásnak, mégis megcsaltam, mert nem hiszek a teljes és kizárólagos őszinteségben; helyzete és esete válogatja.” (Habfürdő)
„Nyugtalan vagyok. Egy eszkimó férfi vett el feleségül.” (A madárkülsejű kutya, aki szereti a hazáját)
„Részemről akadály volt a házasságom és a két tinédzser gyerekem otthon, éppen a legkényesebb korszakukban, Tomnak viszont az az aprócska akadály állt az útjába a nagybeteg anyján kívül, akit imádott, hogy saját bevallása szerint előttem még nem is igazán volt nővel [...].” (Apró kozmikus félreértés)
Szereposztás (Habfürdő)................................................................... Lőrincz Rita (A madárkülsejű kutya, aki szereti a hazáját).............. Csábi Anna Apró kozmikus félreértés............................................. Tankó Erika (A tizenkettedik)........................................................... Borbély B. Emilia
Alkotók Díszlettervező: Albert Alpár Jelmeztervező: Albert Alpár Zene: Constantin Coada Fénytervező: Gidó Zoltán Ügyelő: Pataki Anna-Mária Rendező: Csábi Anna
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Az előadás a műfajtól megszokott módon nincs híján humornak, játékosságnak, A mosoly országa a kibékíthetetlen világnézeti ellentétek, kulturális és társadalmi különbségek komoly kérdéseit járja körül, és ez a világ első operettje, mely nem vidám végkifejlettel zárul.
Két jubileum varázslatos találkozása a Müpa színpadán: a Talamba Ütőegyüttes fennállásának huszonötödik évfordulóját Muszorgszkij idén százötven éves zeneművével, az Egy…