Második BMC-lemezét mutatja be az Opus Jazz Clubban az Ávéd János szaxofonos vezette Balance formáció, amelyben Fenyvesi Márton gitárossal és Benkó Ákos dobossal 2011 óta kutatja a harmóniahangszer nélküli felállásban és a szabad zenei formákban rejlő zenei lehetőségeket. A for we know in part című lemez a töredékességtudatban gyökerező művészi alapállásból született.
több
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. szeptember 5. szombat, 20:00
Ávéd János - szaxofon Fenyvesi Márton - gitár, elektronika Benkó Ákos - dob
Második BMC-lemezét mutatja be az Opus Jazz Clubban az Ávéd János szaxofonos vezette Balance formáció, amelyben Fenyvesi Márton gitárossal és Benkó Ákos dobossal 2011 óta kutatja a harmóniahangszer nélküli felállásban és a szabad zenei formákban rejlő zenei lehetőségeket. A for we know in part című lemez a töredékességtudatban gyökerező művészi alapállásból született. „Az ember mindig szeretné meghaladni a saját határait. Azzal szembesültem, hogy amit a saját erőnkből próbálunk elérni, az mindig véges és emberi marad. Ezért tulajdonképpen nem is az a fontos, amit csinálunk, hanem az, amire a cselekedeteink mutatnak” – adja meg a címmagyarázatot Ávéd János. Ez pedig egészen újszerű zenei formákat eredményez. A beszéd prozódiájára épülő szerkesztésmód, az improvizáció jelenidejűségét idéző, ritmusalapú kompozíció, elektronikával megtoldott balladai-népi hangulat, és a csendet főszereplővé emelő szerzemény is helyet kapott ezen a lemezen. Ávéd János és a Balance zenészei a megannyi különböző stíluselem ellenére is minden hangot ugyanabból a pozícióból indítanak: az egész megismerését célzó, fáradhatatlan kereső attitűdjéből. Mindezt pedig a hallgatóval szemben is megkövetelik, a dedikált figyelem nélkül ugyanis ez a zene legfeljebb az előszobáig engedi a befogadót.
Fotó: Pátkai Rozina
Az asztalfoglalás a jegyvásárlás során automatikusan megtörténik. Vacsoravendégeinknek 19 órai érkezést javaslunk. Az asztalfoglalásokat legkésőbb 20 óráig tudjuk fenntartani!
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.
Kukorica Jancsi és Iluska megindító szerelmi története, a csodás, magyar népmesei motívumokban bővelkedő daljáték, mely híven követi az eredeti művet - és amely több mint száz éve visszatérő sikerdarabja a hazai és határon túli színpadoknak -, negyven év után ismét látható lesz a Budapesti Operettszínházban.
Az európai hidak idén az egész kontinenst behálózzák: magyar rapszódia követ spanyol táncot, Bach előtti tisztelgés előz meg cseh zenét. Liszt műve ezúttal is a szerzőt megihlető városi cigányzene jellegzetes hangszerével kiegészülve, Lisztes Jenő közreműködésével szólal meg, aki meghódította már a Carnegie Hall, a Musikverein és a BFZ-vel együtt a BBC Proms közönségét is.