BEETHOVEN NAPOK: Zongoraszonáták 3: Palojtay János - C-dúr/c-moll ( Concerto )
Művei fogadtatásával szemben Beethovennek nem ritkán érdemi ellenállást kellett leküzdenie: néha szópárbajokba bonyolódva a kritikusokkal, de főként természetesen mégiscsak művészete által harcolt az elismertetésért.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. október 4. vasárnap, 17:00
Művei fogadtatásával szemben Beethovennek nem ritkán érdemi ellenállást kellett leküzdenie: néha szópárbajokba bonyolódva a kritikusokkal, de főként természetesen mégiscsak művészete által harcolt az elismertetésért. Ám az 1799-ben megjelentetett c-moll (Pathétique) szonátát már elsőre lelkesen fogadta a császárvárosi szakmai közeg: „A bécsi publikum boldog lehet, hogy ennyi nagyszerű művésszel büszkélkedhet. Beethoven is ezek egyike. Csak remélni tudjuk, hogy még sokszor megajándékoz bennünket géniusza és szorgalma produktumaival.” A C-dúr (Waldstein) szonáta annak a lelkesen művészetpártoló és heves természetű arisztokratának, Ferdinand Ernst Gabriel von Waldstein grófnak a nevét és emlékezetét örökíti meg, aki még Bonnban ismerte meg az ifjú Beethovent, s akinek nemcsak abban volt érdemi szerepe, hogy a zseniális fiatalember Bécsbe költözzön, de éppenséggel abban is, hogy órákat vehessen Haydntól. A két szonáta Palojtay János előadásában szólal majd meg: a fiatal muzsikus nemzetközi karrierjét 2012-ben a santanderi Paloma O´Shea zongoraversenyen elért harmadik helyezése indította el, s tehetségének kitüntetett jelentőségű felfedezője és pártolója Schiff András, aki a 2017/2018-as Building Bridges európai koncertsorozat egyik szólistájává választotta ifjú pályatársát.
Tizenkét embernek kell döntenie egy ember sorsáról: bűnös vagy nem bűnös. De hogyan hozhat egyhangú döntést, hogyan találhatja meg a közös nevezőt egy teljesen különböző emberekből álló társaság, akik még a szavak jelentésében sem tudnak megegyezni egymással?
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Az Anconai szerelmesek kacagtatóan fordulatos, kedvesen pikáns, szellemes, zenés összekacsintás a hetvenes évek olasz slágereivel. Szerelem, slágerek, tánc, gegek, csipetnyi…