Biczók Anna: Egy lehetséges jövő előzményei - a dunaPart5 program keretében
Az előadás a dunaPart5 – Kortárs Magyar Előadó-művészeti Platform keretében valósul meg
Az előadás a dunaPart5 – Kortárs Magyar Előadó-művészeti Platform keretében valósul meg
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. november 30. szombat, 14:30
„Biczók Anna estnyitó Precedents to a Potential Future című előadásában a tánc kétszeresen is időszerű. A darab folyamatosan ugrál alakok és idősíkok között, és ezek a cserék mindig csavarnak egyet az időkezelésen. A táncos-koreográfus ennek érzékletes bemutatásához a lecture performance műfajához nyúl, amit szükség szerint teatralizál. Szemüvegben és sajátos hanghordozással egy kiváló technikai tudással bíró táncos alakját vázolja fel, akit mozgásban is megjelenít. Ám végig bizonytalanságban tart bennünket, hogy elbeszélőként nem azonos-e a szerepével, hiszen a közbeiktatott „reprezentációk” folyamatosan zavart okoznak a lineáris történetmesélésben.” Farkas Kristóf, színház.het
„Nála az elmélyültség, a teoretikus gondolkodás eleve adottság. Az Egy lehetséges jövő előzményei című szólója is elsősorban rafkós: hisz nem tudni, hogy az előadás jelentős részében egy kis asztal mögött visszafogottan ücsörögve mesélő, magának egy a „jó tanuló diák” fizimiskáját, ruhatárát kölcsönző Biczók voltképpen kiről (és miről) beszél, amikor beszél: magáról, magáról mint vágyképről, egy másik valós vagy fiktív személyről, vagy mindezekről egyszerre, de kibogozhatatlanul. Ez a fanyar humorú csőbe húzás egészül ki aztán hol „magyarázó”, hol ellenpontozó, hol a különböző elbeszélői szinteket tovább csűrő-csavaró színpadi cselekvésekkel és főleg tánccal, ami – Biczók végig szándékosan introvertált előadói stílusa mellett – olyan helyzetekben csúcsosodik ki, mint egy civil (?) néző cseles színpadra csábítása (hogy betöltse a színpadi űrt), vagy az a jelenet, amikor hosszabb időre lekapcsolják a fényeket, és csak a képzeletünk mozizza az elhangzó történet.” Králl Csaba, Élet és Irodalom
rendező-koreográfus, előadó: Biczók Anna
zene: Varga Vince
jelmez: Kasza Emese (MEI KAWA)
fény: Dézsi Kata
Az előadás hossza 40 perc.
English-friendly performance
támogatók:Nemzeti Kulturális Alap, SÍN Kulturális Központ, Varsói Magyar Intézet, Külgazdasági és Külügyminisztérium, Fundacija cialo/umysl, Lengyelországi Magyar Kulturális Évad 2016/17, Centrum Sztuki Wspólczesnej Zamek Ujazdowski, Műhely Alapítvány
Eredeti dalokból, személyes történetekből és nyilvánosan soha nem látott filmrészletekből összeáll egy egyedülálló szerzőpáros alkotói világa… Cseh Tamás és Bereményi Géza közös életműve nyílik meg a nagyközönség előtt Rakonczai Viktor zenei vezetésével és a Thália Színház egyedülálló technikai lehetőségeivel – amely a speciális LED-falaknak, az élőzenekarnak és a Thália Színház színművészeinek köszönhetően egyszerre ad színházi, nagykoncerti és vizuális élményt.
Frank Wildhorn és Jack Murphy világhírű musicalje Rudolf koronaherceg tragikus sorsú történetét dolgozza fel. Rudolf, I. Ferenc József császár és király egyetlen fiaként a legfinomabb európai neveltetésben részesült és bárki azt hihette, hogy a herceg már születése pillanatában boldogságra lett ítélve. Mégis, a harmincéves trónörököst és szeretőjét a mayerlingi vadászkastélyban holtan találták. A jelek önkezűségre utalnak.
„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad –…
Ismerős sorsok, világhírű slágerek, ellenállhatatlan humor. A színpadon négy díva, négy csodálatos nő, akik mesterei a humornak és varázslatosan énekelnek...
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!