A kortárs író és költő L. Simon László korábbi könyvének az alkotó által megszerkesztett részleteire készített koreográfiát Egerházi Attila. A koreográfia az író által kifejezésre juttatott megfoghatatlan, olykor szinte kimondhatatlan gondolatokat és érzéseket ragadja meg és teszi láthatóvá, miközben a szövegben rejlő kódolt üzenet a lélek számára letapogatható módon jelenik meg és táncköltészetként kel életre. Csak úgy, mint az Örkény-balett esetében, a koreográfiában az irodalmi szöveg kap erőteljes hangsúlyt, s ezt egészítik ki a zenei betétek.
Felhasznált irodalom:
Válogatás L. Simon László A háromlábú lovat etető lány című kötetéből.
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila Koreográfus asszisztens, próbavezető balettmester: .Cristina Porres Mormeneo Librettó: L. Simon László Zene: Kronos Quartet: Built you a mountain; Laurie Anderson and Kronos Quartet, Kimmo Pohjonen and Kronos Quartet: Emo Part 1. Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett Hangfelvételről közreműködik: Sarádi Zsolt (Vörösmarty Színház színművésze) Hangfelvétel: Kovács Tamás Hangvágás és speciális hangeffektek: Cristina Porres Mormeneo Média design: Falvay Miklós Szcenikus: Bajkó György
CARMEN
A balett alapvető emberi érzelmeket vesz górcső alá. Úgy, mint szerelem, szerelemféltés, féltékenység, vágy, csábítás, valamint férfi és nő között létrejövő dominancia.
A táncdráma megalkotásával semmiképpen nem volt célom, hogy az illusztrációul szolgáljon Carmen és Don José örök érvényű történetéhez, hanem hogy Bizet operájából, Rodion Schedrin által írt tánc szvitté komponált zeneművet láttatva, a zene, a tánc és a szcenográfia (színpadkép, jelmez, díszlet és világítás) egységbe öntése révén egy új minőséget hozzak létre.
Olyanképpen alkottam meg a darabot, hogy az egyben legyen átélhető, érezhető és érthető történet.
Lényeges és általam fontosnak tartott dramaturgiai eszköz a humor, az irónia és a szarkazmus, amely érezhetően végig vonul a baletten.
Koreográfus: Egerházi Attila Zene: Rodion Shchedrin (Bizet nyomán) Próbavezető balettmester és koreográfus asszisztens: Cristina Porres Mormeneo Jelmezterv: Andrea T. Hammer, Dusana Heráková Fényterv :Egerházi Attila Díszletterv: Árvai György
A Székesfehérvári Balett Színház, a szereplőváltoztatás jogát fenntartja! Az előadás időtartama: 85 perc egy szünettel
A Monte Cristo grófja egy igazi, nagy ívű, romantikus musical Dumas regénye alapján. Szerelem, intrika, bosszú, szenvedély Szomor György dalaival, Pozsgai Zsolt átdolgozásában. Emberi drámák, sorsok, a jó és a rossz megítélése, ami olykor nem is olyan egyszerű.
Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon is emberi tulajdonságokkal felruházott - macskái. Eltáncolják és eldalolják életüket.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.