
Haydn & Brahms
Műsor:
J. Brahms: Variációk egy Haydn-témára, op. 56/a
J. Haydn: Sinfonia concertante, op. 84, Hob.I:105
***
J. Brahms: I. (C-dúr) szimfónia, op. 68
more
Műsor:
J. Brahms: Variációk egy Haydn-témára, op. 56/a
J. Haydn: Sinfonia concertante, op. 84, Hob.I:105
***
J. Brahms: I. (C-dúr) szimfónia, op. 68
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, March 07 2024 7:00PM
Közreműködik: Karvaly Szilárd — oboa
Pál-Fejes Ágnes — fagott
Györe Nóra — hegedű
Stampf Sándor — cselló
Vezényel: Gérard Korsten
A variáció-műfaj fontos szerepet tölt be Brahms életművében: önálló művekben éppúgy megtaláljuk, mint többtételes ciklusok részeként, zongorazenéjében éppúgy, mint zenekari kompozícióiban. A Változatok egy Haydn-témára mindkét utóbbi kategóriába beleillik: zenekarra és két zongorára egyaránt megkomponálta a zeneszerző. Jóllehet a cím a bécsi klasszika nagy mesterére utal, ma már tudjuk: a téma nem Haydntól való – ez a tény azonban mit sem von le a pompás kompozíció értékéből. Joseph Haydn az 1790-es évek első felében két igen sikeres hangversenykörutat tett Londonban: az első utazás során keletkezett a derűs Sinfonia concertante, amely nem kevesebb, mit négy muzsikusnak kínál hálás szólószerepet – a magánszólamokban ezúttal a Győri Filharmonikus Zenekar szólamvezető művészei remekelnek. A Nikisch-bérletben megrendezett hangverseny második félidejében a 19. század szimfonikus zenéjének egyik alapműve, Brahms a kortársak által a bemutató után hamarosan csak Beethoven 10. szimfóniájaként emlegetett, impozáns 1. szimfóniája csendül fel. A Győri Filharmonikus Zenekart a világszerte ismert kiváló karmester, Gérard Korsten vezényli.
Rembetiko is often referred to as the “Greek blues”. This traditional music with foundations in Asia minor and incorporating elements of Greek folklore, nonetheless, has deep roots in urban culture.
„Nem fiatalok. Nem szépek. Nem hibátlanok. De ma este színpadra lépnek, és le sem engedjük őket, míg nem marad – alul semmi!”
Verdi huszonhét évesen elhatározta: soha többé nem ír operát. Szakmai és magánéleti mélyponton volt: A pünkösdi királyság megbukott, majd eltemette két kisgyermekét és végül feleségét is. Ebben az időszakban ügynöke rábeszélésére volt hajlandó csak elolvasni a Nabuccót. 1842 tavaszán már egész Milánó a „Va, pensiero...”-t dúdolta. Az opera középpontjában egy történelmi korszakváltás áll: megváltoznak az értékrendek.
A Szent István Bazilika műemlék Angster-orgonája kizárólag a pénteki esti orgonakoncerteken szólal meg. A változatos program gazdag zenei éléményeket kínál,…
Tracy Letts többszörösen díjnyertes darabja egy amerikai családi drámát bont ki két felvonásban.
„Túl sötét.” „Micsoda posvány!” „Csupa ronda emberről ír!” „Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.” „Disznók vagytok ti…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.