balettelőadás Dmitrij Sosztakovics zenéjére, Jean-Christophe Maillot koreográfiájával 2020. július 24. és 25. (szombat, vasárnap) 20:00
Margitszigeti Szabadtéri Színpad
Egy bámulatos előadással tér vissza a Margitszigetre a Monte-Carlo Balett!
A Makrancos hölgyet Jean-Christophe Maillot eredetileg a Bolsoj Balettel való moszkvai találkozásakor készítette 2014-ben. Ezek a próbák mind Maillot-nak, mind a Bolsojnak igazi felfedezést jelentettek, gyakran zavarba ejtő, de mindig gazdag élményt, amely végül koreográfiai hangsúlyok sajátos keverékéhez vezetett, hiszen különböző kultúrák találkozásával jött létre: francia koreográfus, orosz táncosok, tipikusan brit színdarab olaszos intrikákkal a háttérben. A koreográfusról tudni kell, hogy visszautasít bármilyen stílushoz való tartozást és a táncot párbeszédként értelmezi, ahol a hagyomány és az avantgárd nem zárják ki egymást, mindez erősen meghatározza előadásainak világát.
A Makrancos hölgy volt Maillot első olyan alkotása, amelyet más társulat számára hozott létre, mióta 25 évvel korábban koreográfus igazgatóként Monacóba érkezett. A darab óriási sikert aratott nemcsak Moszkvában, de a Bolsoj külföldi turnéi során is.
Ebben az előadásban a Monte-Carlo Balett táncosai bújnak Shakespeare cseppet sem könnyű karaktereinek szerepébe. Bár Jean-Christophe Maillot egyáltalán nem készült arra, hogy valaha a saját táncosaival állítja színpadra, 3 évvel az előadás létrejötte után váratlanul mégis lehetősége nyílt újra visszatérni a Makrancos hölgyhöz, amelyet így tovább gazdagíthatott a Monte-Carlo Balettel.
A hazai közönség 2016-os nagysikerű fellépésük után második alkalommal találkozhat a Monte-Carlo Balett világhírű társulatával a Margitsziget nagyszínpadán.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja ez nem), egyszer elhangzik az a szó, hogy 'zsidó', egyszer az, hogy 'cigány'. Lesz füst, stroboszkóp, hangos zene, riasztó hangeffektek, zaj, káosz, kosz és több liter művér.