Vilde Frang és Truls Mørk egy produkcióban, Gerald Finzi először a BFZ műsorán – izgalmas és változatos koncerttel tér vissza a zenekar élére Mark Elder karmester.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. december 15. vasárnap, 15:30
Vilde Frang (hegedű), Truls Mørk (cselló) • Vezényel: Mark Elder
Műsor:
Gerald Finzi: Levélhullás, Op. 20 Johannes Brahms: a-moll kettősverseny hegedűre és csellóra, Op. 102 Hector Berlioz: Fantasztikus szimfónia, Op. 14
Vilde Frang és Truls Mørk egy produkcióban, Gerald Finzi először a BFZ műsorán – izgalmas és változatos koncerttel tér vissza a zenekar élére Mark Elder karmester.
A Magyarországon alig játszott brit szerző, az elsősorban kórusműveiről ismert Gerald Finzi Levélhullás című darabja először szólal meg itthon. A mindkét világháborút átélő, a város zajától vidékre, az almatermesztésbe menekülő Finzi elégiájában megjelenik az egész életműre jellemző átfogó szomorúság, a komor líra és a pasztorális nyugalom is. A Levélhullás egy kamaraszimfónia részének készült, végül azonban önálló zongoraduóként, később szimfonikus darabként nyerte el végleges formáját.
„Az a mulatságos ötletem támadt, hogy versenyművet írjak hegedűre és csellóra” – írta Clara Schumannnak Brahms. A kettősverseny célja az volt, hogy megbékítse haragban lévő régi jó barátját, a hegedűvirtuóz Joachim Józsefet. A darab, melyben a csellószólam Brahmsot, a hegedűszólam Joachimot szimbolizálja, elérte a kívánt hatást. Az egymással társalgó két szereplő a műben és az életben egyaránt közös hangra talált. Ezúttal két norvég szólista lép színpadra: a „teljességgel elbűvölő” Vilde Frang és Truls Mørk, aki a The Strad szerint „az első hangtól az utolsóig lenyűgözi a közönséget”.
A manchesteri Hallé Zenekar zeneigazgatója, a brit Mark Elder, aki saját vezénylési stílusát erős öniróniával egyszerűen „izzadósnak” titulálja, a koncert második felében valóban izzasztó feladatot vállal. Berlioz öttételes Fantasztikus szimfóniája a romantika első sikeres válasza Beethoven szimfóniáira. A terjedelmes programmal ellátott művet Berlioz saját szerelmi kudarca ihlette; az imádott nőt egy vezérmotívum szimbolizálja, amely más más alakban valamennyi tételben feltűnik.
A teremtő szellemű Philippe Herreweghe saját alapítású, világhírű műhelyeivel: a Collegium Vocale Gent kórusával és az Orchestre des Champs-Elysées zenekarával lép a Müpa színpadára. Mint közismert, repertoárja nem korlátozódik a szigorúan vett régizenére: Monteverditől Stravinskyig, Gesualdótól Dvořákig mindent vezényel, ami felkelti érdeklődését.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.