Oláh Szabolcs zenéjében a lélek dolgai tükröződnek és áramlanak egymás körül, kiegyensúlyozott derűvel. A 2019 szeptemberében megjelenő, Crystal Brook című új albuma folytatja a korábbi lemezein megkezdett utat, az új tagokkal érkezett vérfrissítésnek köszönhetően ugyanakkor ki is szélesítve azt.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Oláh Szabolcs - gitár Ávéd János - szaxofon Cseke Gábor - zongora Bögöthy Ádám - nagybőgő Csízi László - dob
Oláh Szabolcs zenéjében a lélek dolgai tükröződnek és áramlanak egymás körül, kiegyensúlyozott derűvel. A 2019 szeptemberében megjelenő, Crystal Brook című új albuma folytatja a korábbi lemezein megkezdett utat, az új tagokkal érkezett vérfrissítésnek köszönhetően ugyanakkor ki is szélesítve azt.
Oláh Szabolcs már korán felfedezte, hogy számára a komponálás jelenti azt a csatornát, amin keresztül a legtisztábban képes magát kifejezni. A Zeneakadémia elvégzése után saját kvartettje mellett néhány társával megalapították hazánk egyik legkülönlegesebb zenekarát, a Modern Art Orchestrát, a legelőremutatóbb zenészek „keltetőjét”, ahol bármi megtörténhet, s ahol a különféle stílusárnyalatok szégyentelen lazasággal keverednek egymással.
Ebből az alkotókörnyezetből kinőve alapította meg a kvintettjét, melynek már legelső, 2013-ban megjelent Connection című albumából kihallatszik az a bátor, kísérletező, de önmagára bármikor rácsodálkozni képes hang, amely a következő lemezeken egyre közelebb került a saját lényegének megragadásához. A 2016-os Álomösvény után a most megjelenő Crystal Brook című lemezen a három alapító mellé érkező Bögöthy Ádám bőgős és Csízi László dobos révén új lüktetés költözött a ritmusszekcióba.
Csízi László jelenléte különleges. Nemtörődöm lazasággal tartja az alapritmust, a cinjei mégis képesek bármikor leválni és felfedni a dalok rejtett árnyalatait, a lemezt nyitó, húzós tempójú Pearlsben hullámzó szerpentinként rakódva Ávéd János és Oláh Szabolcs uniszónóira, a címadó esetében pedig kidomborítva annak távolról himnikus jellegét. Ávéd János itt is hozza a rá jellemző, a dallamokra nagy hangsúlyt fektető, visszafogott, de gyönyörűen összpontosított stílusát. Oláh Szabolccsal a zene egyazon dialektusát beszélik, a lemez tele van gyönyörű párbeszédekkel, amelyeket Cseke Gábor, helyenként szekundos monológjai szakítanak meg, miközben Bögöthy Ádám diszkrét távolságból követi a zenét.
A Crystal Brook törékeny, mégis akadálytalanul áramlik. A szépen kidolgozott dallamokból előbukkanó álomszerű hangulatok mindig is jellemzőek voltak a gitárosra, de a kompozíciói talán még sosem voltak ilyen kristálytisztán megfogalmazva. Oláh Szabolcs kvintettjének új lemezéhez nem kell jazzrajongónak lenni, hogy kihalljuk belőle azt, ami a jazzt igazán különlegessé teszi.
Két jubileum varázslatos találkozása a Müpa színpadán: a Talamba Ütőegyüttes fennállásának huszonötödik évfordulóját Muszorgszkij idén százötven éves zeneművével, az Egy kiállítás képei című zongoraciklus 21. századra hangolt feldolgozásával ünnepli - az Emerson, Lake & Palmer és Tomita Iszao verziói után így teremtve egy saját változatot a 19. századi remekműből ütőhangszerekre és elektronikára, DJ Bootsie közreműködésével.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
A Müpa-beli koncerten balladák és tempósabb dalok, a legnagyobb slágerek közül huszonnégy szám csendül fel, ahogy eddig még soha: akusztikus, kamarazenei átiratban, két vokalista, zongora, hegedű, cselló és fuvola kíséretével.