Schumann: Genovéva – félig szcenírozott előadás / ZENÉS SZÍNPADA zeneszerzők nagy részét előbb-utóbb rabul ejti a zenés színház vonzereje. Vannak persze kivételek: Bach vagy Webern soha nem írt operát. És vannak olyanok, akik megostromolják a műfajt, megalkotják a maguk egy vagy több zenés színpadi művét, de a közönség nem fogadja el őket operaszerzőként.
Læs mere
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Schumann: Genovéva – félig szcenírozott előadás / ZENÉS SZÍNPADA zeneszerzők nagy részét előbb-utóbb rabul ejti a zenés színház vonzereje. Vannak persze kivételek: Bach vagy Webern soha nem írt operát. És vannak olyanok, akik megostromolják a műfajt, megalkotják a maguk egy vagy több zenés színpadi művét, de a közönség nem fogadja el őket operaszerzőként. Schumann egyetlen operája szinte soha nem szólal meg. Ezért is kivételes lehetőség, hogy most hallhatjuk - és láthatjuk is - a művet: világklasszis zenekarral és kórussal, nemzetközi rangú énekeseket felvonultató szereposztással.
Schumann már 1842-ben így ír egy levelében: „tudja, mi az én reggeli és esti művész-imám? Úgy hívják: a német opera. Azt kell megteremteni.” Néhány évvel később e célt maga előtt látva kezd hozzá Ludwig Tieck és Christian Friedrich Hebbel nyomán a Genovévához. A hűtlenség gyanújába kevert tiszta erkölcsű brabanti hercegnő középkori története, amely végül az igazság győzelmével zárul, számos részletében hasonlít Wagner Lohengrinjére, amely szintén ez idő tájt keletkezett. A négyfelvonásos opera 1850-ben lezajlott lipcsei bemutatójának elutasító kritikai fogadtatása elvette Schumann kedvét attól, hogy valaha is újabb opera írásába kezdjen. A Helsinki Baroque Orchestra nemcsak azzal kínál különleges lehetőséget, hogy bemutatja a művet, de azzal is, hogy ezt historikus előadásban teszi. Az Arnold Schönberg Kórus, amely számtalan régizenei előadásban volt Nikolaus Harnoncourt partnere, e terület egyik legkiválóbb énekkara. Az énekesgárda számos világsztárt vonultat fel, köztük a brit Carolyn Sampsont, a címszerep megformálóját.
Vezényel: Aapo Häkkinen
Közreműködők:
Genovéva Carolyn Sampson Golo Andrew Staples Siegfried Johannes Weisser Margaretha Vesselina Kasarova Hidulfus Yorck Felix Speer Drago Cornelius Uhle
Arnold Schönberg Kórus Helsinki Baroque Orchestra
Alkotók: látványtervező Kristiina Helin animáció IC-98
Roman Polanski hasonló című filmjéből készítette nagy sikerű színpadi rendezését, melyet nemzetközi alkotógárdával állított színre a PS Produkció. Eddig több millió nézőt vonzott szerte a világon a kultikussá vált vámpírparódia. Budapesten, 17 év után tovább folytatódik a különleges, fanyar humorú, látványos, szórakoztató, varázslatos musical sikertörténete.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Komikussá vált történet egy tanárról, Nyúl Béláról, akit meghurcolnak, feláldoznak a politika oltárán egy Hannibálról szóló, látszólag jelentéktelen tanulmány miatt,…