Az elmúlt évek hagyományát folytatva az egy héten át tartó, Budapest különböző helyszíneit bejáró UH Fest a fesztivál záró estjét ismét a Trafóval közösen rendezi meg. Fellép az iráni kísérleti elektronikus színtér vezető alakja Ata Ebtekar, aki Paralllel Persia című projektjét mutatja be, az amerikai minimalista szaxofonos-zeneszerző Lea Bertucci pedig legújabb anyagával debütál.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2019. október 5. szombat, 19:00
A Sote néven ismert Ata Ebtekar az iráni kísérleti elektronikus színtér vezető alakja, aki a perzsa tradicionális zenét építi be saját elektronikus – az avantgárdból és az előremutató klubzenéből is táplálkozó – zenei nyelvébe. Olyan - sci-fi képekkel érzékeltetett, párhuzamos „meta-perzsa” - valóságot hoz létre, amelyben a romboló, „diktatórikus galaktikus erőkkel” szembeni ellenállás útja a törekvés a szépségre és szimmetriára. A Parallel Persia című lemezen és koncerten Sote elektronikus manipulációi mellett két tradicionális hangszer is mhallható lesz: Arash Bolouri szantúron, Pouya Damadi taron játszik.
Lea Bertucci amerikai zeneszerző, előadó, akinek fő hangszere az altszaxofon és a basszusklarinét, emellett magnószalagot, elektronikát használ gyakran sokcsatornás műveiben. A minimalizmusból erősen táplálkozó zeneszerzői módszerekkel kutatja az akusztikus terek tulajdonságait. Resonant Field című 2019-es albumát például a világ legnagyobb, öntött betonból készült épületében, egy buffalói gabona liftben vette fel. Ismétlődő, a térben visszaverődő, interferáló szaxofon- vagy klarinétmotívumait gyakran magnószalagról bejátszott környezeti felvételekkel egészíti ki, így zenéje sajátos, a minimalizmuson túlmutató dramaturgiával bír.
Az otthonos légkörben zajló programokon a nézők, miközben a zenekar kiváló művészeinek játékát hallgatják, játékosan és interaktívan ismerkednek meg a szimfonikus zenekar hangszereivel és a koncertre járás szabályaival. A hangverseny után kakaó várja a gyerekeket az előtérben.
Az István, a király egy családi viszály története: Géza fejedelem halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva nagybátyja, Koppány is tömegeket gyűjt maga köré. István külföldi támogatással megszilárdíthatja a pozícióját, de a véres összecsapás elkerülhetetlen.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Előfordul: hulla, és annak fagyasztása, csontok, hányás, köpés, meztelenség, verekedés, felnőttfilm-részlet, kitört ujjak, kábítószer fogyasztása és terjesztése, méregkeverés, zászlóégetés (ja…