
Stravinsky / Mozart / Strauss / Mancusi
2019. október 2. szerda 19:30 Zeneakadémia
Stravinsky: Dumbarton Oaks
Mozart: Vorrei spiegarvi oh Dio… K 418
Mozart: Szöktetés a szerájból – Constanza áriája
Strauss: Don Quixote
2019. október 2. szerda 19:30 Zeneakadémia
Stravinsky: Dumbarton Oaks
Mozart: Vorrei spiegarvi oh Dio… K 418
Mozart: Szöktetés a szerájból – Constanza áriája
Strauss: Don Quixote
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Wednesday, October 02 2019 7:30PM
Miklósa Erika – ének
Kusz Viktória – brácsa
Helecz Dániel – cselló
Vezényel: Guido Mancusi
Stravinsky Esz-dúr concertója a Dumbarton Oaks melléknevet a művet a 30. házassági évfordulójuk alkalmából megrendelő washingtoni Bliss házaspár birtokáról kapta. A szerző neoklasszikus korszakából származó concerto kamarazenekarra íródott és erősen érezni rajta Bach Brandenburgi versenyeinek inspiráló hatását. Ez volt Stravinsky utolsó Európában befejezett műve. A zártkörű előadásra 1938 májusában került sor a Dumbarton Oaks-i birtok zeneszalonjában, miközben a zeneszerzőt épp tüdőgyulladással kórházban kezelték. A nyilvános bemutató Párizsban volt egy hónappal később.
A Vorrei spiegarvi oh Dio…kezdetű A-dúr áriát Mozart sógonője, a rendkívüli hangi adottságokkal rendelkező Aloysia Weber kisasszony számára írta 1783-ban Bécsben. Az eredeti elképzelés szerint Pasquale Antossi operájának, az Il curioso indiscreto-nak betéteként szólalt volna meg, az első felvonás végén. Az opera témája egyébként meglehetős rokonságot mutat Mozart későbbi Cosi fan tutte című operájával. Constanze áriája méltán az operairodalom egyik ékköve. A rendkívüli technikai tudást igénylő áriát Catarina Cavalieri számára írta Mozart, aki korának egyik legünnepeltebb énekesnője volt. A mai estén mindkét áriát Miklósa Erika szólaltatja meg.
Richard Strauss Don Quijotéjának alcíme: “Fantasztikus variációk egy lovagi jellegű témára, zenekarra”. A szerző a búsképű lovag történetéhez klasszikus formamodellt, variációs szerkezetet választ, melyet azonban ezúttal is szélsőséges kifejezési eszközökkel állít a feje tetejére. A jól ismert történet szerint Don Quijote lovagregény-olvasmányai hatására, elveszítvén józan ítélőképességét, elhatározza, hogy maga is kóborló lovag lesz. A műben Don Quijote témája a szólócselló által kel életre, Sancho Panza témáját a basszusklarinét, tenortuba és szólóbrácsa szólaltatja meg. Strauss tíz variácón keresztül vezeti végig a hallgatóságot a történeten.
Recirquel’s new production, Paradisum explores the myth of rebirth following the silence of a destroyed world, where the means of communication is the body, and the only common language is movement.
1905. Elárverezik a párizsi Operaház teljes hajdani berendezéseit. Többek között egy csillárt, amely a kikiáltó szerint egy máig sem tisztázott baleset okozója volt. A baleset tetteseként az Operaház titokzatos Fantomját emlegették.
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…
Giuseppe Verdi UN BALLO IN MASCHERA Opera in three parts, in three acts, in Italian, with Hungarian, English, and Italian…
Macskabál van az elhagyott színház ódon színpadán. Minden évben egyszer megrendezik a bált, és erre összegyűlnek a környék - nagyon…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.