Noha a táncok a társas érintkezésnek mindig is kulcsfontosságú formái voltak, a barokk korszakban egészen sajátos, minden korábbi érdeklődést és népszerűséget messze meghaladó jelentőségre tettek szert.
Læs mere
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Noha a táncok a társas érintkezésnek mindig is kulcsfontosságú formái voltak, a barokk korszakban egészen sajátos, minden korábbi érdeklődést és népszerűséget messze meghaladó jelentőségre tettek szert. A változás, a felemelkedés pillanata időben ugyan nem rögzíthető pontosan, egy szimbolikus képben mégis nagyszerűen megragadható: a 17. századi udvari tánckultúra szociális szerepe akkor alakult át döntően, amikor a még csak tizenéves XIV. Lajos színpadra lépett egy balettelőadáson a fény, a tisztánlátás és az emelkedett művészetek istenének, Apollónnak aranyszínű, napsugaras jelmezében. A kiváló táncos Napkirálynak köszönhetően (aki ragadványnevét is innen nyerte) a tánc egész Európában az arisztokrata önreprezentáció és a hatalom jelképe lett, a divatos koreográfiák térbeli mozgása pedig a királyi uralomnak engedelmeskedő rend és szépség nyírott bokrait és labirintusait, kacskaringós virágágyásait és aranycirádás díszítéseit imitálta. A legnépszerűbb táncokból összefűzött szvitek minden komponista életművében jelentős helyet foglaltak el Frobergertől Johann Sebastian Bachon és a Couperineken át Rameau-ig, a kései örökösök, a 19-20. század fordulóján élt alkotók pedig atmoszférateremtő, idézetszerű, nosztalgikus művészi játékokra használták őket.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Nagymama, lány, unoka. Mindegyik mást akar, mindegyik másként, mással szeretné élni az életét. Teri például szeretője mellett képzeli el a mindennapjait. Lánya, Emma egy titokzatos kis jövevénnyel. De mit szól mindehhez a vidéki Mama, aki váratlanul beállít a pesti lakásba? A nevetés kódolva van..