A műsor a népzene, a klasszikus zene és a magyar jazz-ízű muzsika sajátos egymásba fonódásával segít elmélyedni Ady Endre költészetében, hogy az útkereső, vívódó, gyarló ember gondolatait, igazságait felidézve élményt és hitet adjon. Az előadók arra a meggyőződésre építenek, hogy sokan vannak a kultúra értékeit szerető, őrző, és továbbadó emberek, akik nyilvánvalóan európaiak: egyszerre keletiek és nyugatiak – ezzel együtt magyarok.
Csakúgy, mint saját korában Ady Endre, aki új személyiség-felfogást, nemzeti önismeretet, s ezek talaján egy merőben új, modern és merész költői nyelvet hozott a XX. század eleji magyar szellembe, miközben mély gyökerekkel kapcsolódott hazája történelmébe, kultúrájába. Kora válságát, a hagyományos európai világkép és értékrend összeomlását nem csak önmaga, de a közösség, a nemzet identitásvesztéseként élte meg. Nem kisebb célt tűzött maga elé, mint a még megmaradt értékek átmentését, újrafogalmazását, az „új időknek új dalaival” való ötvözését.
Előadók:
Auksz Éva, Őze Áron – vers Balogh Kálmán – cimbalom Bognár András – nagybőgő Csík János – hegedű, ének Dresch Mihály – szaxofon, fuhun Gellén Péter – néptánc Vizeli Máté – hegedű Budapesti Kamarazenei Műhely
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát tárja a közönség elé, 21. századi, extravagáns környezetben.
Egy vagyonos üzletember hirdetést ad fel: néhai üzlettársa fiát keresi, szeretné tisztességesen, rengeteg pénzzel megjutalmazni. Billy bejelentkezik, mint jogos örökös, azonban rá kell jönnie, hogy személyazonosságát nehezebb bizonyítani, mint hitte. Mert egyre több „Billy” érkezik a hirdetésre…
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.