
Sztathatosz Sebestyén, Szokolay Ádám, Dolfin Balázs kamaraestje - A tehetség kötelez
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2023. szeptember 29. péntek, 19:00
Brahms: 3. (d-moll) hegedű-zongora szonáta, op. 108
Hubay: Csárdajelenetek no. 2, op. 13 („Kis furulyám”)
Bartók: 1. rapszódia, BB 94a
SZÜNET
Bartók: 2. rapszódia, BB 96a
Brahms: 1. (H-dúr) zongoratrió, op. 8 (második változat)
Sztathatosz Sebestyén (hegedű), Dolfin Balázs (cselló), Szokolay Ádám (zongora)
„Noblesse oblige” – így hangzik az a 18. századi mondás, amellyel felhívták a korabeli arisztokrácia figyelmét, hogy társadalmi rangjukhoz méltó módon viselkedjenek. Liszt ebből alakította ki saját jelmondatát („Génie oblige”), amely a zenei tehetség mítoszába mélyen beépült azóta, így nem véletlen, hogy a Zeneakadémia is alapítójának örökérvényű szólásával fémjelzi a legifjabb tehetségeket felvonultató sorozatát. A sorozat idei első koncertjének mindhárom művésze elnyerte korábban a Fischer Annie-ösztöndíjat, ketten Junior Prima díjasok, a zongorista Szokolay Ádám pedig az intézmény által szervezett Bartók Világverseny 2019-es fordulójának nyertese volt – mi sem bizonyítja jobban kvalitásaikat és rátermettségüket. Jelenlegi és egykori növendékekként már nem idegen számukra a Solti terem színpada, együtt azonban most lépnek fel rá először. Kamaraestjük keretét Brahms két Budapesten bemutatott kamaraműve alkotja (mindkét premieren Hubay Jenő játszotta a hegedűszólamot), köztük pedig Sztathatosz Sebestyén és Szokolay Ádám a falusi világ táncdallamaival átitatott magyar műveket szólaltatnak meg.
„Improvizációs gasztroszínház – sok röhögéssel, alapvetően édes ízben, és némi savanykás zamattal. Mindezt kultúrtörténeti szempontból több rétegben egymásra pakoljuk, aztán feltekerjük a hőfokot. Pont olyan sül ki belőle, mint egy finom flódni” – meséli Stahl Judit, az előadás megálmodója.
Wolfgang Amadeus Mozart: Don Giovanni, K. 527 vezényel és rendezi: Fischer Iván
Két férfi életközepi válságát ismerhetjük meg Neil Simon eredetileg színdarabnak íródott, de 1968-ban filmként is debütáló vígjátékában
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
A rembetikót gyakran emlegetik „görög bluesként”. Ez a tradicionális kisázsiai zenén alapuló, görög folkkal keveredő, viszont a városi hagyományokban is…
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha…
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!