“Kisebb fokon mosolyt vagy sírást gerjeszteni könnyű, mert a mosoly látása és a sírás hallása már önmagában véve is ragadós. Azonban gyújtsuk föl a nézőtéri csillárt - nincs az a kitűnő színész, mely képes volna eredménnyel ingerelni, ha a nézők a fényben megláthatják egymás arczait. Épp ilyen hatástalannak bizonyul a kísérleti ember ingerlése, ha tudja és érzi, hogy a figyelem gyúpontjába került. A buvárok eddigelé többféleképpen próbálkoztak az öntudat káros behatásaiból eredő kísérleti hibákat kikerülni. Voltak, akik agyalágyultakon, tébolyodottakon vagy éhezőkön kísérelték meg az észlelést. Az íly emberek ingerlése során valóban előmutatkoztak azok a reflexek, melyeket a tengeri nyulakon tapasztalhatunk, azonban az őrültekkel, hülyékkel és szegényekkel való bánás sokkal több nehézséget jelent, mintsem hogy általános kísérleti módszer gyanánt divatba jöhessen. Kérem szépen, buvárlataim során gyakran éreztem egy ideális kísérleti ember hiányát. Végül hosszas próbálkozások után megtaláltam azt a hystero-epileptikus cselédleányokban, melyek egyesítik magukban a tébolyultak, hülyék és az éhezők minden előnyeit, ráadásul mindig a kellő mennyiségben állnak rendelkezésre a Rókus-kórház nőbeteg osztályán.” Kárpáti Péter húsz évvel ezelőtt írta a szöveget, mely szinte egyöntetűen elismerő fogadtatásra talált, elsősorban az irodalomkritikusok körében. Az előadás mégse szószínház. A társulatnak a próbafolyamat során Alida Bevk, szlovén színésznő tartott workshopot, aki a Fitzmaurice Voicework módszeren keresztül egy olyan világba vezette be őket, ahol az autonóm idegrendszer bekapcsolásával az automatikus, akaraton túli mozgások veszik át a test fölött a hatalmat. Az író-rendező ezúttal előadóként is részt vesz az előadásban.
Színész, társrendező: Téri Gáspár Színészek: Julia Jakubowska, Hevesi László Háziasszony: Kárpáti Liza
Dramaturg: Zsigó Anna Látvány: Veronika Keresztesová Workshopvezető, konzultáns: Alida Bevk Konzultáns: Frigyes Júlia Asszisztens: Barok Andrea Produkciós vezető: Trifonov Dóra Előadó, író, társrendező: Kárpáti Péter
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Az évad művésze, Snétberger Ferenc koncertsorozatának első estjére vadonatúj mű ősbemutatójával készül. Movements című háromtételes darabjában zeneszerzőként és virtuóz szólistaként is remekel.
A Beautiful Confusion ZÓRA váratlan, de intenzív feltűnésének címe is lehetne akár. A kaliforniai születésű és részben ma is Amerikában élő Urbányi Zóra 2021-ben élénk visszhangot váltott ki Kollár-Klemencz László Iszom a bort című dalának feldolgozásával, ami után egymást követték saját szerzeményei.
Az Anconai szerelmesek kacagtatóan fordulatos, kedvesen pikáns, szellemes, zenés összekacsintás a hetvenes évek olasz slágereivel. Szerelem, slágerek, tánc, gegek, csipetnyi…