Az alkotás hármas koprodukcióban jön létre: Belgium egyik legjelentősebb, legismertebb társulata, a CieTHOR (Thierry Smith és társulata), a FEYNmen (Tomas Danielis) és a Pro Progressione részvételével.
“The Game” – A játék címet viseli Tomas Danielis új koreográfiája, ahol a játék helyett a játszma szót is használhatnánk, ezzel is visszautalva Eric Berne nagysikerű könyvére, az “Emberi játszmák”-ra. A könyv egy generáció számára volt meghatározó élmény. A Berne által megalkotott tranzakcióanalízis világszerte elterjedt: általa nemcsak a pszichoterápia, a személyiséglélektan, a fejlődéslélektan és a kommunikáció elmélete gyarapodott egy forradalmian új iskolával, hanem szervezetek és más emberi rendszerek elemzéséhez is hatékony új eszköz született. Az alkotó is ezen a könyvön keresztül kezdett el a hatalmi játszmákkal foglalkozni, amely már évek óta egyik fő művészeti kutatási területévé vált.
Az előadás a játékelméleten és társadalmi kutatásokon alapul, amelyeket a koreográfus az elmúlt években végzett, többek között a 2017 szeptemberében Budapesten töltött rezidenciája során is. Tomas Danielisnek ez a negyedik munkája, amely a hatalom kérdéseivel foglalkozik: annak rendszerével és viszonyával, nemcsak a társadalmi csoportokban és struktúrákban, hanem az egyénnel mint individuummal összefüggésben is. A darab koncepciója tudományos alapokon nyugszik, miközben vizuálművészeti kompozíciókat használ, annak érdekében, hogy érthetően és megfoghatóan mutassa be a közönség számára az emberi viselkedésben és kapcsolatokban a hatalomhoz való viszonyunkat.
Az előadás során a táncosok magukat és egymást is különféle játékelméleti játékokba és stratégiákba helyezik. Ezen helyzetek célja, hogy hatalmat és befolyást szerezzenek egymás felett, a csoport felett. Ezek a játékok tudományos, játékelméleti és társadalmi kutatásokon alapulnak, amelyeket az alkotási folyamat alatt a résztvevő alkotók is megismernek, szituációs helyzetekben kísérleteznek vele.
A táncosok hat főből álló kompozíciója fontos szempont, mivel a játékok és stratégiák tudományos kísérletezésénél a hat egy alapvető szám. A duettekké alakuló hatos kompozíció pedig a legalapvetőbb, ismert stratégiák és játékelméleti módszerek kétszereplős változatainak bemutatására adnak lehetőséget.
A közönség több oldalról figyeli az előadást, így a kísérleteket és játékokat más-más szemszögből látják.
A performansz nagyban épít Danielis Moszkvai Balett részére készült, azóta is repertoáron lévő Equilibrium című előadására, amely részben már lehetőséget adott a táncos kísérletek megvalósítására.