Beethoven / Brahms Kobayashi bérlet / 4
Pusker Júlia - hegedű
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Keri-Lynn Wilson
Pusker Júlia - hegedű
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Keri-Lynn Wilson
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Czwartek, 12 Maja 2022 19:30
2022. május 12., csütörtök, 19:30
Várható befejezés: 21:20
Müpa Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem
Kobayashi bérlet / 4
Ludwig van Beethoven: Egmont-nyitány, op. 84
Ludwig van Beethoven: Elégikus ének, op. 118
Ludwig van Beethoven: Szélcsend és szerencsés hajózás, op. 112
Ludwig van Beethoven: Két románc hegedűre és zenekarra – G-dúr, op. 40, F-dúr, op. 50
***
Johannes Brahms: IV. (e-moll) szimfónia, op. 98
Pusker Júlia - hegedű
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Keri-Lynn Wilson
Beethoven és Brahms: a klasszika és a romantika két kulcsfigurája ígér tartalmas élményt a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar koncertjén. A Beethoven-műveket kínáló első részben ismert hangszeres darabok fognak közre rövid kantátakülönlegességeket –az öt Beethoven-mű közül három esetében lényeges a német irodalom inspiráló szerepe. Brahms utolsó szimfóniája egyszerre modern és múltba forduló. A koncert szólistája a fiatal hazai hegedűsnemzedék kiválósága, a jeles kanadai karmesternő az NFZ visszatérő vendége.
Az Egmont-nyitány Goethe-dráma kísérőzenéjéhez készült, a ritkán hallható Elégikus ének Johann Christoph Friedrich Haug versét zenésíti meg, maga a rövid vers pedig egy régebbi költő, Johann Georg Jacobi haláláról emlékezik meg. Goethéhez tér vissza a műsor másik kantátaritkasága, a Szélcsend és szerencsés hajózás, amely a költőfejedelem két versét foglalja zenébe – később ugyanez a két vers Mendelssohnt koncertnyitány komponálására ihlette. A vokális művekkel ellentétben a két hegedűrománc abszolút zene, irodalmi háttér nélkül. Érdekességük, hogy Beethoven termésének legszelídebb részéhez tartoznak: egyikben sincs küzdelem, szenvedély – csak a hegedű átszellemült dalolása. Brahms IV. szimfóniája izgalmasan modern vonásai mellett a negyedik tétel passacagliájával a barokk kor komolyságába réved vissza.
Pusker Júlia a londoni Royal Academy of Music neveltje, többek közt Pauk György tanítványa, a koncert karmestere, Keri-Lynn Wilson pedig Kanada büszkesége, aki hajdan a New York-i Juilliard School of Music falai között szerezte tudását. Mára Amerikán kívül Európában is megbecsült interpretátora mind a koncertrepertoár, mind pedig az operairodalom remekeinek.
Tegyük fel, hogy megcsalt a férjem – mit teszek én? Sírok, válok, vagy bosszút állok? Lucienne Vatelin tisztességes feleség, esze ágába nem jut megcsalni a férjét – és az elvét tartja mindaddig, amíg a férje őt meg nem csalja. Viszont, ha ez megtörténne, arra is felkészül: talonban tartja a jóképű Babillont, hogy ha kell, legyen kivel bosszút állni… A hülyéje őrült és szerelmes bohózat – tökéletes nevettető kikapcsolódás szerelmeseknek, friss házasoknak, és hűtlenséget tervezőknek. Megszállott nőcsábászok és bosszúálló feleségek a Thália Színház Nagyszínpadán.
A Recirquel új produkciója, a Paradisum az elpusztult világ elcsendesedését követő újjászületés mítoszát kutatja, ahol a kommunikáció eszköze a test, az egyetlen közös nyelv a mozdulat. Az idilli létezés teremtményei a körülöttük lüktető „életanyag” folyamatosan alakuló, örvénylő természeti erejéből bontakoznak ki, hogy a megtisztulás, születés, ébredés és rítus jelenetein át elérjék az anima mundit, a világ szellemét.
Az angol kormánypárt egyik képviselője az ellenzék egyik bombázójával csalja a feleségét, és valószínűleg nem is lenne ebből probléma, ha…
Dumaszínház est
pozycji w koszyku
suma:
Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.