
VESSELIN STANEV (Piano) EKATERINA FROLOVA (Violin)
Ekaterina Frolova
hegedű
Vesselin Stanev
zongora
2025. október 29.
19:00 óra
Ekaterina Frolova
hegedű
Vesselin Stanev
zongora
2025. október 29.
19:00 óra
Clara Schumann (1819–1896)
Három románc zongorára és hegedűre, op. 22 (1853)
Nr. 1 desz-dúr. Andante molto
Nr. 2 g-moll. Allegre@o. Gyengéd előadással
Nr. 3 B-dúr. Szenvedélyesen gyors
Richard Strauss (1864–1949)
Szonáta hegedűre és zongorára, Esz-dúr, op. 18 (1887)
Allegro, ma non troppo
Improvizáció. Andante cantabile
Finálé. Andante – Allegro
Szünet
Karol Szymanowski (1882–1937)
Mítoszok: Három költemény hegedűre és zongorára, op. 30 (1915)
I.La Fontaine d’Aréthuse (Aréthusa forrása)
II.Narcisse (Nárcisz)
III.Dryades et Pan (Driádok és Pán)
Maurice Ravel (1875–1937)
II. szonáta hegedűre és zongorára, G-dúr (1923–27)
Allegre@o
Blues. Moderato
Perpetuum mobile. Allegro
Idegen kertekből
Statisztikailag e műsor négy darabja rendkívül nagy különbségeket mutat, éppen ez adja a
műsorösszeállítás vonzerejét. Mégis van egy összekötő szál is. A kompozíciókban közös, hogy alkotóik a
maguk sajátos módján kiléptek a megszoko@ keretek közül, és ebben találtak inspirációt. Clara
Schumann híres zongoravirtuóz volt, később pedig egy rendkívül tehetséges zeneszerző felesége; tőle
számos gesztust és hangulatot átve@ – az 1853-ban keletkeze@ románcokban mindez jól hallható.
Richard Strauss eközben éppen azon az úton járt, hogy jelentős hírnevet szerezzen magának hatalmas
apparátusra írt, nagy ívű szimfonikus költeményeivel. Amikor 1887-ben befejezte hegedűszonátáját,
fejében már o@ kavargo@ az az extázis, amelyet a Don Juan című szimfonikus költeményben
megörökíte@ – ez is kétségtelenül kihallatszik a műből. Karol Szymanowskit ezzel szemben erősen
megihle@ék az impresszionizmus színjátékai, különösen Claude Debussy zenéje, amiről az 1915-ben
keletkeze@ három „Mítosz” meggyőzően tanúskodik. Az impresszionisták közé tartozo@ Maurice Ravel is;
az 1937-ben befejeze@ hegedűszonátájában azonban egészen más irányba fordult – Amerikába és a
blues felé. Nincs olyan alkotó szellem, aki pusztán önmagából merítene; mindenkinek szüksége van
inspirációra – még ha az idegen kertekből is származik.
Ekaterina Frolova
Szülővárosában, Szentpéterváron, Antonina Kazarina tanítványaként kezdte meg hegedűtanulmányait a
konzervatóriumban. Később Bécsbe költözö@, ahol Michael Frischenschlager irányításával folyta@a
tanulmányait a Zene- és ElőadóművészeV Egyetemen, posztgraduális képzés keretében. További
ösztönzést jelente@ek számára a Zakhar Bron, Igor Oistrach és mások által vezete@ mesterkurzusok.
Számos versenyen nyert díjat, többek közö@ a weimari Louis-Spohr-versenyen (1998), a moszkvai
Csajkovszkij-versenyen (2002), a bécsi Fritz-Kreisler-versenyen (2010) és az Osaka InternaVonal Music
CompeVVon rendezvényén (2012). Szólistaként Európában, Oroszországban és Kínában is fellépe@
különböző zenekarokkal. Emelle@ akjvan ápolja a kamarazenét is, például Vesselin Stanev
zongoraművésszel vagy az általa társalapíto@ Vienna Vision Trio zongoratrió tagjaként. 2015 óta a Bécsi
Staatsoper Zenekarának tagja, 2018 óta pedig a Bécsi Filharmonikusoké is. Egy 1755-ben készült Nicola
Gagliano-hegedűn játszik.
Mi lehetne szebb hangzó ajándék egy héttel karácsony előtt, mint egy Magyarországon ismeretlen, háromrészes oratórium, amely éppen Jézus életének kevéssé…
Két művész.. két különböző életút.. Igaz történetek, amelyek összekötik őket..
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.